Beschermplaten achterremmen

1984-1997
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Beschermplaten achterremmen

Bericht door Alex B » wo 16 apr, 2025 17:54

Bij het wielen wisselen zag ik dat de metalen beschermplaat bij een van de achterremmen heel slecht was. Een zoektocht langs de bekende onderdelenleveranciers gaf mij het angstige gevoel dat ik hier te maken heb met een deel dat niet meer nieuw te krijgen is. Iemand hier toevallig op de hoogte van een bron die ze nog heeft of anders wat er als alternatief is te gebruiken?

Alex

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Re: Beschermplaten achterremmen

Bericht door Blackboxer07 » wo 16 apr, 2025 21:03

Waarschijnlijk gaat dit om een onderdeel die ook bij andere merken gebruikt wordt dus even zoeken op lancia thema, fiat croma en alfa 164. Auto’s die veel met elkaar te maken hebben

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » za 19 apr, 2025 18:09

Had de C900 niet dezelfde remmerij na de conversie naar nieuwe steek en verplaatsing van de handremmen naar de achterwielen? Voor mijn gevoel zou dat eerder passen dan de andere Tipo 4en die totaal andere achterassen hadden.

Alex

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » za 19 apr, 2025 20:18

De stofschilden zijn tussen nieuwe steek 900 en de 9000 over zo'n beetje de gehele productie gelijk. Onderdeelnummer is 8963027.

Beschikbaarheid is een dingetje inderdaad. Misschien kan je Thijs Oosterbaan is benaderen, die heeft vast nog wel ergens een setje goede gebruikte liggen.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 20 apr, 2025 17:07

Gaat misschien wel op goed gebruikt uitdraaien. Kappen voor worden op meerdere plaatsen aangeboden maar achter ho maar en die roesten toch niks minder.

Alex

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » di 22 apr, 2025 22:49

Rademaker van de hobbyclub amersfoort had ze een jaar geleden ook nog liggen.Hij stuurt ze ook op

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 23 apr, 2025 19:50

Dank je voor de tip :applause: .

Alex

mvm9ck
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door mvm9ck » zo 04 mei, 2025 19:18

Ik ben ook standaard in de race voor deze ankerplaten, ook bij de heer Rademaker. Waar vond je de nieuwe-voor?

Overigens werken de platen voor de 900 classic achter inderdaad ook voor de 9000. Er is wel verschil tussen met en zonder ABS, het doorvoergat voor de sensor. Dat zou je er evt zelf in kunnen boren.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 05 mei, 2025 20:52

Na wat dieper in te zijn gegaan op de links die ik vond bleken ze allemaal op niet meer verkrijgbaar te staan of tot 1988 oid te gaan :( . Dat wordt dus een meer gecompliceerd zoekplaatje.

Alex

gimli
Geregistreerd lid

Bericht door gimli » di 06 mei, 2025 10:27

De spatplaten voor de achterremschijven zijn verkrijgbaar in twee versies:
1. Ze zijn geschikt voor de Saab 99, 90 en 900 tot en met modeljaar 1987 (“oude rem”).
Ze zijn bijvoorbeeld nieuw verkrijgbaar in Zweden:
https://saabklubben-reservdelar.se/nyti ... kold-nt-0/
Let op: de onderdelen (en bestelnummers) zijn verschillend voor rechts/links.

2.
De spatplaten voor de achterremschijven voor de Saab 900 van MY 88 tot 1993 en alle modeljaren van de 9000, kunnen aan beide zijden van de achteras worden gemonteerd.
(althans ik ben niet op de hoogte van veranderingen aan de 9000 per modeljaar)
Van tijd tot tijd komen er “NOS”-onderdelen op de markt. Momenteel worden er bijvoorbeeld enkele aangeboden in het bekende online veilinghuis, zoek gewoon op Saab + 8963027.

Plaats reactie