Magneetventiel

1984-1997
Plaats reactie
michelvenus
Geregistreerd lid

Magneetventiel

Bericht door michelvenus » do 18 sep, 2025 19:39

Hallo. Is er iemand die deze T8 magneetventiel heeft gemonteerd ipv de T7 magneetventiel?
Ik zie geen aanduiding op de ventiel staan welke slang aan welke aansluiting komt.
Zou mooi zijn als iemand ook een foto heeft waar de ventiel het beste gemonteerd kan worden.
Afbeelding

Luthart
Geregistreerd lid

Re: Magneetventiel

Bericht door Luthart » do 18 sep, 2025 19:45

Ik heb een jaar terug de T5 APC klep laten vervangen voor een T8 pierbrug klep (B204L).

Werkt al een jaar naar goede tevredenheid!

Dion heeft de klep met 2 ty-rips vastgemaakt aan het ventilatorhuis (kap) van de radiateur.

Zal kijken of ik een foto heb.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 18 sep, 2025 19:52

Dankjewel alvast. Ik heb ook de T5 laten vervangen door een T7 klep. Dat is ondertussen al een paar jaar geleden dat Dion dat gedaan heeft. Wou nu dan toch de T8 ventiel inbouwen. Weet alleen niet welke slangen aan welke aansluitingen komen.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 18 sep, 2025 20:24

T8 ventiel is nog foutlozer. Klepje is bijna universeel en kun je overal nog kopen voor enkele tientjes. Als het kapot gaat… En het maakt ook geen geluid…

Afbeelding

Heb geen foto van de slangen. Zal morgen ff checken.

In rust loopt de druk naar de ‘cobra’ en bij bekrachtiging gaat de druk naar de waste gate actuator. De wastegate zit aan het haakse tuitje. Kant van de stekker is de ingaande druk vanaf de turbo.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 18 sep, 2025 21:14

Ik zie wel dat ik een andere nummer heb. Als ik kijk voor welke auto's deze past, staat er Opel met de 2 liter turbo motor. Hoop dat het gewoon werkt.
Afbeelding

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » za 20 sep, 2025 20:31

Ik heb vandaag de T8 klep gemonteerd. Werkt perfect! Alleen de stekker moest ik vervangen,had er gelukkig nog twee liggen. Ik heb de klep even provisorisch aan de ventilator behuizing vastgemaakt met kabelbinders. Ga ook nog even nieuwe onderdruk slangen bestellen. Die slang van de wastegate naar de klep is net een beetje te kort. Het is ook net of de auto iets meer vermogen heeft, maar dat zal wel tussen de oren zitten. :D
Hoe de slangen er aan komen te zitten ben ik op het Saabforum op Facebook te weten gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie