Ik denk niet dat ik een controverse de wereld in breng als ik stel dat de electrische connectoren die op de 9000 gebruikt zijn een voorbeeld van een goed uitontwikkeld ontwerp zijn. Ik doel hier in het bijzonder op het meestal grijze type met ronde contacten. Hoe die dingen vast kunnen zitten en niet te scheiden zijn zal niet alleen mij hebben aangemoedigd tot het bezigen van krachttermen die ik hier maar niet zal neerschrijven. Om nog maar te zwijgen van corrosie van de contacten in de verbindingen die aan weer en wind zijn blootgesteld. De connectoren die de mistlampen in de voorspoiler aan het boordnet koppelen hebben in het bijzonder te lijden. Nu had ik alweer een jaar of twee kortsluiting in de stroomkring die naar de mistlampen gaat en daar de auto afgelopen weekend ivm olie verversen toch al met de voorwielen op bokkies stond was het tijd om dat eindelijk aan te pakken. Na wat onderzoek bleek de kortsluiting ergens in de kabelboom naar de rechter lamp te zitten. Met die kabelboom in die buis die daar loopt en omwonden met dat stoftape leek het me beter om een nieuw stuk bekabeling aan te leggen. Zo gezegd zo gedaan, waarbij ik (spat)waterdichte connectoren heb gebruikt:

Kosten niet veel en zijn makkelijk op een stroomkabel te bevestigen. Een zacht tuletje rond de stroomkabel houdt aan die kant het vocht tegen. Ik hoop het aankomende winterseizoen weer te kunnen genieten van extra verlichting op donkere wegen met sneeuw en slush en beter zicht op waar de kant van de weg zich bevindt.
Alex