rubbers onderkant portieren
-
hermank
- Donateur (7x)

rubbers onderkant portieren
Zijn de rubbers aan de onderkant van de portieren nog nieuw te krijgen ?
Oca lijkt me geen optie, aangezien ze 'krimpen' en dan passen de bevestigingen niet meer.
Tenminste zo is het bij bij. En nu heb ik er een met wat 3M tape moeten vastzetten. ( of nieuwe gaten prikken....)
Maar als ik met plakbandjes en elastiekjes moet gaan werken.......
Oca lijkt me geen optie, aangezien ze 'krimpen' en dan passen de bevestigingen niet meer.
Tenminste zo is het bij bij. En nu heb ik er een met wat 3M tape moeten vastzetten. ( of nieuwe gaten prikken....)
Maar als ik met plakbandjes en elastiekjes moet gaan werken.......
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: rubbers onderkant portieren
Gewoon dorpelskirts monteren van anni of aero heb je geen rubbers nodig.
-
jansen
- Donateur (7x)

voordeuren 4102075 links en 4102067 is rechts links=53,90 rechts=45,19 ex de btw
achterdeur 4853552 links is op niet meer leverbaar en rechts is 4853545 wel leverbaar 43,02 ex de btw
achterdeur 4853552 links is op niet meer leverbaar en rechts is 4853545 wel leverbaar 43,02 ex de btw
-
hermank
- Donateur (7x)

Dank.
Daar moet ik even naar zoeken.
Of eens kijken naar hoe die dorpelskirts er uit zien.
Daar moet ik even naar zoeken.
Of eens kijken naar hoe die dorpelskirts er uit zien.
-
rademaker
- Donateur (6x)

Is niet zo moeilijk en het verfraait je mobiel: men neme de gelakte skirts van een 9000 anni of aero en monteert die op de plek waar nu je huidige, ongelakte skirts zitten.
Helaas heb ik momenteel alleen de kleur midnight blue op voorraad.
Helaas heb ik momenteel alleen de kleur midnight blue op voorraad.
-
hermank
- Donateur (7x)

Waar koop of bestel je die dan? Ben aan het zoeken, maar nog niet gevonden.jansen schreef: ↑do 30 okt, 2025 9:47voordeuren 4102075 links en 4102067 is rechts links=53,90 rechts=45,19 ex de btw
Die Aero of Anni skirts zijn toch niet aan de buitenkant zichtbaar, toch??
-
jansen
- Donateur (7x)

Gewoon in het grote Saab magazijn in Zweden, je hebt daarvoor wel een abonnement voor nodig, maar als je die partnummers bij RenD carparts doorgeeft dan kan het magazijn daar ze ook zo bestellen voor je in Zweden .
Anni of Aero zijskirts zijn aan de buitenkant altijd zichtbaar, anders heeft het geen zin ze te monteren als ze niet te zien waren.
Anni of Aero zijskirts zijn aan de buitenkant altijd zichtbaar, anders heeft het geen zin ze te monteren als ze niet te zien waren.
-
hermank
- Donateur (7x)

Hmm, het gaat er om dat er een passend rubber zit, zoals het hoort. Weet niet of ik dat mooi vind, als het aan de buitenkant zichtbaar is. Maar zeker dank voor je reacties.jansen schreef: ↑vr 31 okt, 2025 15:07
Die nrs die jij doorstuurde zijn die skirts? Niet de originele rubberen neem ik aan??
-
busy
- Donateur (4x)

Gewoon even nummers intypen en onderdelen komen tevoorschijn Het zijn de originele rubbers
https://www.esaabparts.com/saab/parts/4853552
https://www.esaabparts.com/saab/parts/4853552
-
jansen
- Donateur (7x)

Opgegeven nr,s zijn de Orginele Saab artikel nummers van de deur rubbers die onderaan de portieren gemonteerd zitten met popnagels.
-
hermank
- Donateur (7x)

Dank.
Ik koester en geniet van mijn 9000, maar ben absoluut niet thuis in de techniek of zelf sleutelen.
Op de eSaabparts site staat : 4102067 Seal RH 1994-1998
Past op mijn 1992 / MY1993 9000??
Ik koester en geniet van mijn 9000, maar ben absoluut niet thuis in de techniek of zelf sleutelen.
Op de eSaabparts site staat : 4102067 Seal RH 1994-1998
Past op mijn 1992 / MY1993 9000??
-
op
- Donateur (4x)

Het advies om hier de brede dorpels van een Anniversary of Aero onder te zetten begrijp ik niet. In ieder geval niet zonder het advies om ook de bumpers te vervangen.
Met alleen de dorpel blijf je zitten met de grijze plastic stukken tussen de wielkast en de bumper.
En volgens mij is Odoardo niet op de Anniversary of de Aero geleverd ( of uiterst zeldzaam).
Dus een origineel rubber is de beste oplossing. En in mijn ogen ook de mooiste, want wat is het een mooie kleur, helemaal op de 9000.
Als er geen origineel rubber te krijgen is, kan je het huidige rubber ook met de zwarte lijmkit van de garage vastzetten. Dan ben je er weer voor een aantal jaren vanaf.
-
jansen
- Donateur (7x)

Die deurrubbers dienen om het opspattend vuil niet op de dorpels komt zodat wanneer je instapt je niet smerig wordt met je lange winterjas of broekspijp wanneer je er tegen aankomt. Bij dorpelskirts worden geen rubbbers gebruikt maar is de dorpelskirt degene die de onderzijde deur en instapdorpel schoon houdt.
4102067 past op de 9000 van 1985-1998
4102067 past op de 9000 van 1985-1998
-
hermank
- Donateur (7x)

Is besteld, maar de bevestiging clips zitten er niet bij.
Heeft iemand ze? Weet iemand waar?
Hoe zet ik het rubber anders vast?
Heeft iemand ze? Weet iemand waar?
Hoe zet ik het rubber anders vast?