Wattage lampjes kilometertellerunit

1984-1997
Plaats reactie
Bluebaas
Geregistreerd lid

Wattage lampjes kilometertellerunit

Bericht door Bluebaas » zo 09 nov, 2025 1:32

Hallo allemaal,
Bij mijn 9000 CSE, 2,3 turbo, automaat uit 1997 zijn de lampjes links en rechts van de kilometerteller stuk.
Aangezien het best een gedoe is om die teller unit uit het dashboard te halen wil ik eigenlijk alle lampjes vervangen voor nieuw.
Nu heb ik de (kapotte) lamjes bekeken maar kan nergens een wattage vinden.
Nu mijn vraag. Is er ergens een tekening/exploded vieuw waarop de diverse lampjes, met hun wattage, vermeld staan?
Hoop dat een van jullie mij verder kan helpen. Bij voorbaat alvast hartsikke bedankt

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Wattage lampjes kilometertellerunit

Bericht door 9000-95 » zo 09 nov, 2025 11:59

Als je ze allemaal wilt doen, er zitten twee soorten in, 4 kleine en 2 grotere. Die Jansen hier boven linkt zijn de 2 grote, die links en rechtsboven de snelheidsmeter. zitten.
De 4 kleintjes zitten in de toerenteller en de brandstof/temperatuur klok. Deze zijn lager in vermogen, 1,2 of 1,4W dacht ik.

Bluebaas
Geregistreerd lid

Bericht door Bluebaas » wo 12 nov, 2025 18:06

Ja dat is mooi. Goed te weten waar ik ze kan kopen, maar.....Hoeveel Watt zijn:
a) De 2 lampen L en R naast de kilometerteller?
b) Lamp bij de toerenteller?
c) Lamp bij de brandstofmeter?
d) Clignoteurlampjes L en R?
e) De 3 lampjes onderin waar aangegeven wordt in welke stnd de automaat staat en o.a de buiten temperateur?
f) Rechthoekig display onder de toerenteller (= lampje in een groen houdertje )
Hoor het graag

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 12 nov, 2025 18:52

De grote zijn 3W, de kleintjes 1,4 ongeveer. Maar exacte info ga je niet vinden in de boekjes vrees ik.

Gelukkig kan je er blind van uitgaan dat al dit soort kleine lampjes in de 1-1,5W range zitten. En het exacte wattage is ook niet zo spannend. Belangrijker is dat ze het juiste voetje hebben. Of dat je een los lampje hebt met de juiste maat en aansluitdraad lengte. Demonteer het en je weet het :wink:

Plaats reactie