idee is natuurlijk om 'm weer de weg op te krijgen (net als de 9000 Anni...), maar ik heb er toch een beetje een uitdaging bij.
behalve vervangen van remmerij en banden, heeft de CC ook last van een vastzittende stuurinrichting.
dit was al zo toen ik 'm (voor €125) kocht, in 2010. maar als ik ermee wegging, was het een 'kort' zwaar punt, dat na een paar bochten verdween.
waarschijnlijk doordat ik soms in te moeilijke oplossingen denk, dacht ik een aantal jaar geleden, dat ik het stuurhuis+pomp+leidingwerk moest vervangen om het op de lossen. aangezien de plek van de pomp en leidingwerk bij de facelift van CC naar CS wijzigde, had ik het idee dat ik het stuurhuis van de CS moest samenbouwen met het leidingwerk+pomp van de CC.
onlangs was ik bij de Saab-goeroe in Rhenen, en daar de vraag gesteld wat het kon zijn en of mijn gedachte een goeie was. wat ik begreep was 1) ja, ik denk soms te moeilijk, en 2) hij vertelde me dat hij het in verleden ook wel meegemaakt had, en dat ze de kruiskoppeling er tussenuit haalden en een nacht in de olie legden.
vraag is nu natuurlijk: hoeveel werk is het om die kruiskoppeling eruit te krijgen, of op zijn minst enige vorm van smering toe te dienen, zodat de besturing weer enigszins soepel gaat.
zijn er tekeningen/scheten van de stuurinrichting bekend, en wie heeft ervaring met dit fenomeen? met de WIS kom ik niet heel ver.
Het lei/ijdend voorwerp (in betere tijden, al is dat nog niet zo lang geleden):