Loop met het idee rond om dit te doen en gister heb ik het "in het echt gezien" bij precies een dezelfde saab als wat ik heb en het stond erg mooi!
Double 3-spoke 17" op een 9000?
-
SimonA50
Double 3-spoke 17" op een 9000?
wat moet er allemaal vervangen/veranderd worden als je Double 3-spoke 17" velgen van de Saab 9-3 / 9- 5 op een 9000 van 97 wil monteren?
Loop met het idee rond om dit te doen en gister heb ik het "in het echt gezien" bij precies een dezelfde saab als wat ik heb en het stond erg mooi!
-
verde900
- Donateur

Re: Double 3-spoke 17" op een 9000?
nogal wat, om een 5 gats velg te kunnen monteren
waarom niet meteen een 9-5 kopen?
waarom niet meteen een 9-5 kopen?
-
Marc
- Lid van verdienste
toch niet
Gewoon wielspacers/adapters kopen

Gewoon wielspacers/adapters kopen

-
Injectie
- Moderator
Ook ik heb er ooit aan gedacht om die adapters te bestellen. Maar het werd mij van meerdere kanten afgeraden. Ergens ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.
Verder weet ik dat je aan de voorkant volgens mij zo het fuseehuis van een 9-5 kan monteren. Hoe dit achter in zijn werk gaat heb ik nog niet uitgezocht.
Verder weet ik dat je aan de voorkant volgens mij zo het fuseehuis van een 9-5 kan monteren. Hoe dit achter in zijn werk gaat heb ik nog niet uitgezocht.
-
verde900
- Donateur

zal je stuurgedrag niet erg veranderen door spacers?
ik ben bang dat je wel iets verzwakt aan de constructie
ik ben bang dat je wel iets verzwakt aan de constructie
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Zoals zo vaak wordt er bij spacers meteen gedacht aan het verbreden van de velgen/spoor,maar dit hoeft niet altijd.
Het gaat om de ET waarde van de velg als deze standaard 4gaats ET 30 is en je monteerd nu de 5gaats steek met bv. ET 50 en de spacers zijn 20mm dik heb je gewoon dezelfde offset en breedte,mits breedte velg/band dus J ook gelijk is.
Vroeger werden spacers afgeraden want slecht,tegenwoordig zijn ze veel beter met naafcentrering en beter materiaal en mits je binnen de marge blijft ,je kunt best iets breder maar niet te veel.
En een leuke optie want 4 gaats anders max. 16 Aero terwijl je juist prachtige 17 inch Saab velgen hebt maar allemaal 5 gaats Opel steek helaas.
mvg Herman
Het gaat om de ET waarde van de velg als deze standaard 4gaats ET 30 is en je monteerd nu de 5gaats steek met bv. ET 50 en de spacers zijn 20mm dik heb je gewoon dezelfde offset en breedte,mits breedte velg/band dus J ook gelijk is.
Vroeger werden spacers afgeraden want slecht,tegenwoordig zijn ze veel beter met naafcentrering en beter materiaal en mits je binnen de marge blijft ,je kunt best iets breder maar niet te veel.
En een leuke optie want 4 gaats anders max. 16 Aero terwijl je juist prachtige 17 inch Saab velgen hebt maar allemaal 5 gaats Opel steek helaas.
mvg Herman