koplampruitenwissers
-
JOBO
- Geregistreerd lid
koplampruitenwissers
Telkes ik mijn koplampruitenwissers heb gebruikt staat die aan de passagierskant anders, maar nooit op zijn plaats. Soms beweegt hij ook niet, maar motortje draait wel.
Hoe deze af te stellen?
Waar eventueel vet op te smeren?
Dank alvast voor antwoord
Hoe deze af te stellen?
Waar eventueel vet op te smeren?
Dank alvast voor antwoord
-
garagetest
- Geregistreerd lid
Re: koplampruitenwissers
maar dan aan de andere kant
Als ik hem trouwens gebruik wanneer hij niet op zijn plek staat (maar op een graad of 40) dan dan gaat ie wel naar de goede positie
-
Injectie
- Moderator
Meestal als je wat langer doorsproeit keren ze ook terug naar de goede rustpositie.
-
Skunk
- Geregistreerd lid
Controleer even of de wisser misschien niet slipt op het asje. Mocht dit het geval zijn dan iets verder los draaien en hem in de 'rust'positie opnieuw goed vastzetten. ( Dit laatste misschien een paar keer herhalen ). Dit heeft bij mij in ieder geval geholpen.
-
René Stoop
- Donateur (2x)

Er slipt naar alle waarschijnlijkheid helemaal niets. Het is een algemeen SAAB probleem, kijk maar eens om je heen dan zie je meerdere SAABs die het probeleem hebben dat de koplampwisser niet in de rust positie terug komt. Kijk maar eens op foto's van occasions.
Ik heb het zelf ook al gehad. Ook wel eens het mechanisme open gemaakt om te kijken wat het probleem is. Het is een elektrisch probleem. Er zit een of ander zwart schijfje (ik vermoed een weerstand) tussen 2 kontakten in geklemt. Dit schijfje maakt niet altijd even goed kontakt. Als je het schijfje iets beweegt werkt alles weer.
Soms gaat lost dit probleem zich soms weer vanzelf op. Het is in ieder geval niet afhankelijk van temperatuur. Ik heb het zowel zomers als swinters gehad dat hij het niet meer deed en na verloop vantijd werkte hij weer normaal. Misschien heeft het iets met vocht te maken. Ik heb in ieder geval nog niet een directe relatie kunnen vinden wat dit probleem doet veroorzaken.
Ik heb het zelf ook al gehad. Ook wel eens het mechanisme open gemaakt om te kijken wat het probleem is. Het is een elektrisch probleem. Er zit een of ander zwart schijfje (ik vermoed een weerstand) tussen 2 kontakten in geklemt. Dit schijfje maakt niet altijd even goed kontakt. Als je het schijfje iets beweegt werkt alles weer.
Soms gaat lost dit probleem zich soms weer vanzelf op. Het is in ieder geval niet afhankelijk van temperatuur. Ik heb het zowel zomers als swinters gehad dat hij het niet meer deed en na verloop vantijd werkte hij weer normaal. Misschien heeft het iets met vocht te maken. Ik heb in ieder geval nog niet een directe relatie kunnen vinden wat dit probleem doet veroorzaken.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

da's dus ook mijn ervaring...Injectie schreef:Meestal als je wat langer doorsproeit keren ze ook terug naar de goede rustpositie.
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Idd, same here. Mijn c900 had er ook last van. Even doorsproeien en ze stonden weer goed. Mijn 9-3 heeft er weer geen last van...RoccoH schreef:da's dus ook mijn ervaring...Injectie schreef:Meestal als je wat langer doorsproeit keren ze ook terug naar de goede rustpositie.
-
Dave
- Geregistreerd lid
Heb er sinds een drietal weken ook last van op mijn 9-5...
-
Garrett
- Lid van verdienste
RA, NG900 én 9000 hebben er last van. Geen probleem; gewoon nog een keertje doorsproeien. Beetje jammer als je het pas einde van de rit doorhebt. Rij je al die tijd zo voor #@$ 
-
geusmans
- Geregistreerd lid
bij jou doen ze het aan beide kanten nog
bij mij doet er nog maar 1 het
iemand tips waar te beginnen om te gaan repareren ?
bij mij doet er nog maar 1 het
iemand tips waar te beginnen om te gaan repareren ?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Stekkers en massadraden nalopen, kan vaak het probleem zijn.
Desnoods doormeten van de draad op spanning.
Smeren van de as is altijd aan te raden natuurlijk.
Suc6
John
Desnoods doormeten van de draad op spanning.
Smeren van de as is altijd aan te raden natuurlijk.
Suc6
John