Stank na gebruik airco
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Stank na gebruik airco
Als ik de airco uitzet gaat het best wel stinken in de auto gedurende 5-10 minuten. Is dit normaal?
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Re: Stank na gebruik airco
Nee, je interieur filter woet worden vervangen en de airco kanalen zuivermaken kan ook nooit kwaad. Daar bestaan spuitbussen voor...
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Filter is pas vervangen...
Is het wel een bekend verschijnsel dan?
-
B235R
- Lid van verdienste
Onaangename geurvorming door condens-, bacterie- en schimmelvorming in het systeem. Daar heeft niet alleen jou auto last, maar wel duizenden auto's in het nederlandse wagenpark. Wat een geruststelling9000CS2.3 schreef:Filter is pas vervangen...
Maar informeer bij een STEK erkend bedrijf, die kunnen je kanalen behandelen met de juiste producten zodat je verlost bent van de stank.
adressen check: stek onder zoeken informatie kijken!
-
nh
- Geregistreerd lid
Heb het ook gehad met Opel Omega 3.0 het was toen het heel langzaam leeglopen van de airco, dit was niet eens te constateren met afpersen. De stank bleef en de airco werd heel langzaam slechter(0.5 jaar).
Ze hebben toen met een speciale lamp en bril naar de aircoradiator gekeken en ontdekte de lekkage ( in de aircovulling zit een speciale stof die je dan kan zien.
Dit is wat ik de hele tijd geroken had.
Ze hebben toen met een speciale lamp en bril naar de aircoradiator gekeken en ontdekte de lekkage ( in de aircovulling zit een speciale stof die je dan kan zien.
Dit is wat ik de hele tijd geroken had.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Let wel deze schimmels die de stank veroorzaken zijn ZEER SLECHT VOOR JE GEZONDHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ken iemand die een halfjaar heeft gedokterd zonder resultaat, men dacht aan een bacterie of virus opgelopen uit een ver vakantieland.
Bleek achteraf de airco te zijn
EJ
Ik ken iemand die een halfjaar heeft gedokterd zonder resultaat, men dacht aan een bacterie of virus opgelopen uit een ver vakantieland.
Bleek achteraf de airco te zijn
EJ
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Het filter is pas vervangen!
Is het moeilijk om dit te checken (het filter)?
Is het moeilijk om dit te checken (het filter)?
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Alles moet schoongemaakt worden dus helaas ook een nieuw filter,
deze van jou is alweer vervuilt met bacterien en die zie je niet (hoop ik althans
)
Echt doe je zelf en je medepassagiers een lol en laat alles goed schoonmaken.
EJ
deze van jou is alweer vervuilt met bacterien en die zie je niet (hoop ik althans
Echt doe je zelf en je medepassagiers een lol en laat alles goed schoonmaken.
EJ
-
9000CS2.3
- Geregistreerd lid
Maar als je schimmels of zo hebt, moet je toch altijd stank ruiken en niet alleen na gebruik van de airco?
-
garagetest
- Geregistreerd lid
de schimmels zitten niet alleen maar in het filter.
bij de verdamper daar komt de bacteri groei vandaan.
als die constant vochtig is, krijgen bacteriën alle ruimte om te groein.
Ik zou er een autoweek van enkele maanden terug op moeten naslaan, maar daar werd het hele verhaal precies uitgelegd.
dit kun je inderdaad reinigen hardwarematig, dus uitbouwen en goed schoonmaken, of een poging wagen met een reinigingsset in de vorm van een spray can.
deze doodt bacteriën, reinigt je suysteem, en laat (als het goed is) een reukloze, of in ieder geval aangename lucht achter.

bij de verdamper daar komt de bacteri groei vandaan.
als die constant vochtig is, krijgen bacteriën alle ruimte om te groein.
Ik zou er een autoweek van enkele maanden terug op moeten naslaan, maar daar werd het hele verhaal precies uitgelegd.
dit kun je inderdaad reinigen hardwarematig, dus uitbouwen en goed schoonmaken, of een poging wagen met een reinigingsset in de vorm van een spray can.
deze doodt bacteriën, reinigt je suysteem, en laat (als het goed is) een reukloze, of in ieder geval aangename lucht achter.