radio code

1984-1997
Plaats reactie
drdren
Geregistreerd lid

radio code

Bericht door drdren » do 18 aug, 2005 9:22

Ik heb onlangs via Ebay Canada een originele radio/cassettespeler voor in mijn CSE, 1996, op de kop getikt. De radio vraagt om een 4-cijferige code. Op de radio zelf zou de te gebruiken code staan, maar deze heeft 6 cijfers. De verkoper garandeerde mij dat de laatste 4 cijfers deze code zouden moeten werken. Echter, deze 4 cijfers bevatten onder andere een 7 en een 9, terwijl de keypad van de radio genummerd is van 1 t/m 6. Is hier een oplossing voor, of heb ik de verkeerde code???
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jacco

mfvb
Donateur
Donateur

Re: radio code

Bericht door mfvb » do 18 aug, 2005 17:47

drdren schreef:heb ik de verkeerde code???
Jacco,

Volgens mij heb jij inderdaad de verkeerde code. Ik heb onlangs ook zo'n radio gekocht en heb daar een aparte code bij, welke cijfers tot en met 6 bevatten. Ook het instructieboekje meldt dat de code met de voorkeurzender knoppen ingevoerd dient te worden, dus 1 t/m 6.

Als je zoekt op internet kom je wel veel sites tegen die de code voor je kunnen genereren. Anderzijds kan wellicht de dealer je aan een code helpen.

Succes ermee,
Maarten

FlyingDutchman
Geregistreerd lid

Bericht door FlyingDutchman » vr 19 aug, 2005 7:56

Vaak moet je de code als volgt intoetsen:

is de code bij voorbeeld 8541 moet je toets "1" dus acht keer indrukken, toets "2" vijf keer, toets "3" vier keer enz. daarna moet je volgens mij - ik weet het niet meer precies- een andere toets lang indrukken om te bevestigen. volgens mij was het toets "FM" of "AM". zo werkt het tenminste bij de Grundig/Saab "Trollhättan" original radio in een 91 9000.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 19 aug, 2005 13:42

FlyingDutchman schreef:Vaak moet je de code als volgt intoetsen:

is de code bij voorbeeld 8541 moet je toets "1" dus acht keer indrukken, toets "2" vijf keer, toets "3" vier keer enz.
Zo heb ik toch ook altijd codes ingevoerd. Maar dat zal net als de bevestiging van de code wel afhangen van merk (en misschien model?) tot merk.
En het zijn er toch heel wat geweest bij SAAB: Clarion, Blaupunkt, Sony, Grundig...

Plaats reactie