bevindingen 9000 2.3lpt

1984-1997
Plaats reactie
sradic
Geregistreerd lid

bevindingen 9000 2.3lpt

Bericht door sradic » zo 04 sep, 2005 16:08

Ik heb eindelijk giesteren en vandaag wat korte en lange afstanden kunnen maken met de auto en heb de volgende vragen en bevindingen.
Er is boven 60km/h een brommend geluid hoorbaar, naar mijn gevoel van het linker voorwiel. Het geluid blijft ook bij hogere snelheden duidelijk hoorbaar. Is dit de wiellager of de ophanging?
Het anti-lock lampje heeft een gruime tijd aangestaan met als gevolg geen ABS werking. Vanmiddag toen ik bij een stoplicht stond voelde ik ineens tegendruk op de rempedaal, ABS pomp was hoorbaar aan het werk en het lampje ging uit. Staat nu nog steeds uit (ABS werkt). Is dit iets met de sensoren of relais? (ABS pomp werkt dus wel). Ik heb ook gemerkt dat als ik bij hoge toeren het gaspedaal helemaal loslaat het stuur een tikje naar links schiet. Aandijfas?? Verder vind ik auto een beetje stug aanvoelen, wellicht is er toch iets met de ophanging aan de hand.
En als laatste heb ik gemerkt dat de passagiersstoel een stuk naar rechts helt, ik krijg de stoel niet recht!? Is dit te repareren?
Soortgelijke problemen heb ik ook op dit forum ontdekt maar helaas geen direct antwoord kunnen vinden.

Eigenlijk wil ik al deze mankementen laten verhelpen omdat ik het ondanks alles toch een hele fijne auto vind met veel luxe en goede prestaties (niet te vergelijken met andere grote merken)

Ik ga in de loop van de volgende week ook even langs van Leenen in Delft om deze problemen voor te leggen.

Plaats reactie