CV

1984-1997
Plaats reactie
bobkoppert
Geregistreerd lid

CV

Bericht door bobkoppert » vr 11 nov, 2005 15:24

Bij mijn auto hapert de centrale vergrendeling soms; hij reageert dan niet op a.b., portierschakelaar, noch op de schakelaar op de middenconsole. Als je een aantal keren probert te ver- resp. ontgrendelen pakt ie 'm meestal wel weer. Iemand een suggestie?

RoelTholen
Geregistreerd lid

Re: CV

Bericht door RoelTholen » di 15 nov, 2005 0:55

bobkoppert schreef:Bij mijn auto hapert de centrale vergrendeling soms; hij reageert dan niet op a.b., portierschakelaar, noch op de schakelaar op de middenconsole. Als je een aantal keren probert te ver- resp. ontgrendelen pakt ie 'm meestal wel weer. Iemand een suggestie?
Ik zit al een geruime tijd met dit zelfde probleem maar de oorzaak heb ik nog steeds niet kunnen achterhalen. Hopend op iemand met een geweldige ingeving.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 15 nov, 2005 1:31

Misschien het relaisblokje dat zich onderaan achter het dashbord bevindt aan chauffeurskant dat defekt is. Oxidatie is ook mogelijk.

RoelTholen
Geregistreerd lid

Bericht door RoelTholen » di 15 nov, 2005 10:56

GRIFFIN schreef:Misschien het relaisblokje dat zich onderaan achter het dashbord bevindt aan chauffeurskant dat defekt is. Oxidatie is ook mogelijk.
Ik heb naar deze relais gezocht maar zonder resultaat heb hem tot nu toe nog niet kunnen vinden.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 15 nov, 2005 16:20

De CV Unit/relais zou je normaal toch aan de bestuurderskant moeten terugvinden achter de kniebescherming. Tenzij ze die afhankelijk volgens de jaren ergens anders ook gemonteerd zouden hebben, maar ik denk het niet.

Aero4live
Geregistreerd lid

Bericht door Aero4live » za 19 nov, 2005 15:48

Als het nog niet werkt met het relais.

Je zou de motoren in de deuren eenvoudig kunnen checken op weerstand bij het palletje.
Als een van de motoren te veel weerstand ondervind willen ze er allemaal soms mee stoppen.

Kookaburra
Geregistreerd lid

Bericht door Kookaburra » zo 27 nov, 2005 11:52

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de ab gingen de deuren open en dicht, met de sleutel gingen ze wl open. Oorzaak, de cv control unit in de bestuurders deur had te veel weerstand op het palletje. Apparaat los gehaald schoongemaakt beetje WD-40 erin en klaarie.
Doet het weer

bobkoppert
Geregistreerd lid

cv

Bericht door bobkoppert » zo 27 nov, 2005 15:19

Heb even nagevraagd bij ASM; 99,9% zeker dat in mijn geval (zie boven omschreven) het relais vervangen moet worden. Ga dus binnenkort op zoek naar ander relais. Als ik meer weet laat ik het hier horen

Plaats reactie