cilinderkoppakking vervangen en nog witte rook en vuil water

1984-1997
zegei
Geregistreerd lid

Bericht door zegei » di 22 nov, 2005 20:31

wel,
dan versta ik er geen kl... meer van.
hoe kan er nu nog olie in mijn water komen?
Mijn kop is getest, gevlakt, en dik in orde.
De aanspanning Spiraalsgewijs naar buiten
fase 1 . 60nm
fase 2 . 80 nm
fase 3 . 90 graden

De motorblok mooi met een stanleymesje alle vuil afgehaald, totdat deze mooi glad was.
er komt geen water in mijn olie.
Eventueel wel in mijn uitlaat (mss condens,mss ook niet)
kan er via mijn waterpomp iets gebeuren?
Of is het louter de oude bouten die ik heb gebruikt?

Boudewijn Blok
Geregistreerd lid

Bericht door Boudewijn Blok » wo 21 dec, 2005 21:42

Heb je je cilinderkop laten controleren op kromheid en vervolgens af laten persen om te kijken of er geen haarscheurtjes in zitten? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat behalve de kapotte koppakking de cilinderkop ook gescheurd is.

Koelsystemen heb ik schoongemaakt met een tuinslang/brandslang en een fles groene dreft. Koelsysteem gevuld met water en warm laten draaien tot de koelvin inslaat. vervolgens het systeem afgetapt en de onderste radiateurslang eraf gelaten , dreft in het expansievat en water erdoorheen laten stromen. Dit enkele malen herhalen. Bij mij leverde dit een schoonkoelsysteem op na een lekke koppakking en (heel veel) olie in de koelvloeistof.

Succes

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 22 dec, 2005 0:50

Boudewijn Blok schreef:Heb je je cilinderkop laten controleren op kromheid en vervolgens af laten persen om te kijken of er geen haarscheurtjes in zitten? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat behalve de kapotte koppakking de cilinderkop ook gescheurd is.

Koelsystemen heb ik schoongemaakt met een tuinslang/brandslang en een fles groene dreft. Koelsysteem gevuld met water en warm laten draaien tot de koelvin inslaat. vervolgens het systeem afgetapt en de onderste radiateurslang eraf gelaten , dreft in het expansievat en water erdoorheen laten stromen. Dit enkele malen herhalen. Bij mij leverde dit een schoonkoelsysteem op na een lekke koppakking en (heel veel) olie in de koelvloeistof.

Succes
Als je de openingspost leest staat daarin geschreven dat de kop getest is.

Plaats reactie