al bijna 2 jaar in het bezit van een saab 9000 turbo uit 1994. Hij rijdt geweldig! .....als ie rijdt.....Helaas heeft hij startproblemen. Vooral wanneer hij een paar dagen heeft stilgestaan. Accu is reeds vervangen, maar heeft het probleem niet verholpen. Lijkt zich ook meestal voor te doen wanneer er niet veel benzine meer in de tank zit.
Kent iemand dit probleem?
Hoop op steun.
startprobleem
-
9000rijder
- Geregistreerd lid
-
Marnix9000
- Geregistreerd lid
misschien de brandstofpomp
Heb vergelijkbaar probleem gehad met mijn 9000CSE met inmiddels 248.000km op teller. Echter ging alleen over slecht starten bij lege tank. vak- en saabgarage wisten niet zeker of vervangen van de brandstofpomp het probleem zou oplossen. Heb door op tijd te tanken 2 jaar probleemloos doorgereden, want met volle tank geen probleem. Echter onlangs toch maar de pomp vervangen. is kostbaar, maar nu is het probleem opgelost.
Blijkbaar kan men de druk van de pomp controleren en dan lijkt het toch nog goed genoeg te zijn. Was in mijn geval zo.
Het is een kostbare test, maar misschien wel de enige juiste optie om de pomp te vervangen.
Destijds ben ik ook geholpen via mijn verzoek aan Saabforum daar zijn nog veel technische zaken aan bod gekomen. Misschien kun je via zoeken naar die discussie van destijds nog wat meer lezen.
succes
Marnix
Blijkbaar kan men de druk van de pomp controleren en dan lijkt het toch nog goed genoeg te zijn. Was in mijn geval zo.
Het is een kostbare test, maar misschien wel de enige juiste optie om de pomp te vervangen.
Destijds ben ik ook geholpen via mijn verzoek aan Saabforum daar zijn nog veel technische zaken aan bod gekomen. Misschien kun je via zoeken naar die discussie van destijds nog wat meer lezen.
succes
Marnix
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Daar hebben wij ook problemen mee, de Aero (94) staat ook alweer een paar weken stil...
De accu wordt er nu uitgehaald, wordt vervolgens opgeladen en dan naar de garage voor het vervangen van de dynamo, misschien dat dat bij jou 9000 ook het geval is? Misschien is de bobine aan vervanging toe, of misschien de brandstofpomp (die is bij onze Aero ook al vervangen).
De accu wordt er nu uitgehaald, wordt vervolgens opgeladen en dan naar de garage voor het vervangen van de dynamo, misschien dat dat bij jou 9000 ook het geval is? Misschien is de bobine aan vervanging toe, of misschien de brandstofpomp (die is bij onze Aero ook al vervangen).
-
ARROWS
- Geregistreerd lid
Ik denk ook de benzinepomp. Was hier het probleem na de CI-cassette omgewisseld te hebben met een nieuw exemplaar om te testen, nieuwe accu. Draai de bout van de bezineleiding op het inlaatspruitstuk maar eens los en laat een ander dan even starten 2-3 slagen. Spuit er geen benzine uit dan is het vrijwel zeker de pomp.
Als je de pomp wil testen kun je de boel achter los halen en tijdens het starten met een ringsleutel op de pomp tikken/slaan. Vaak wil de pomp dan wel even.
Wat je kunt doen is ook direct de vlotter vervangen mocht de pomp defect zijn, ik raad het je aan.
Als je de pomp wil testen kun je de boel achter los halen en tijdens het starten met een ringsleutel op de pomp tikken/slaan. Vaak wil de pomp dan wel even.
Wat je kunt doen is ook direct de vlotter vervangen mocht de pomp defect zijn, ik raad het je aan.