De zeldzame Saab 9000 2 deurs coupe (en estate)
-
verde900
- Donateur

-
gj900
- Donateur (9x)

Blijft een prachtige klassieker van Volvo, die 780. Ik heb mij op een blauwe maandag ook georienteerd op dit model maar heb er van af gezien aangezien de (carrosserie)onderdelen buitensporig duur waren. Dit model werd bij Bertone in Italië gebouwd en had vele onderdelen die in geen enkel ander Volvo model werden gebruikt. Ik meen dat een voorruit destijds op zo'n 2000 gulden kwam
Goede exemplaren zijn overigens heel moeilijk te vinden en stevig aan de prijs.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid

780 en zijn voorloper 262c. Die 262c lijkt net over een soort schutterskoepeltje te beschikken. Echt appart.

Die luxe Volvo's als 780, 760 hebben voor mij toch een geheel andere uitstraling dan de normale. Veeel rijker. Komt ook een S80 niet aan.
157 mille in guldens is dus ff meer dan een 500SL of xjs v12 destijds. Nog zo'n dure middenklasser: Thema 8.32. Broertje vd 9000 en zo ben ik dan toch nog een beetje 'on topic' gebleven.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
verde900
- Donateur

-
RoccoH
- Donateur (5x)

-
verde900
- Donateur

De navolgende is weliswaar geen coupé maar klopt qua verhoudingen wel beter (ik vind hem zelfs mooi
)
http://www.mobile.de/SIDCuDt.MKc5CTf-3M ... 1167279237&
Deze Finlandia van Volvo komt overigens ook bij Bertone vandaan.
http://www.mobile.de/SIDCuDt.MKc5CTf-3M ... 1167279237&
-
CADIFA
- Geregistreerd lid
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Als je eventjes te snel kijkt zie je er haast een ZIL in. Ex-DDR auto trouwens. Sinister.verde900 schreef:De navolgende is weliswaar geen coupé maar klopt qua verhoudingen wel beter (ik vind hem zelfs mooi)
Klik hier!
De 9000 limo die Oostland laatst poste krijgt mijn voorkeur.
-
verde900
- Donateur

Ze werden ook vrijwel alleen verkocht in de DDRElevation12,000 schreef:Als je eventjes te snel kijkt zie je er haast een ZIL in. Ex-DDR auto trouwens. Sinister.verde900 schreef:De navolgende is weliswaar geen coupé maar klopt qua verhoudingen wel beter (ik vind hem zelfs mooi)
Klik hier!
De 9000 limo die Oostland laatst poste krijgt mijn voorkeur.
Ik vond ze subtieler verlengt als de 9000, daar zit alleen een meter tussen.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Zo'n 780 heeft een kennis van mij. Heeft hem uit Italie tweedehands moeten halen om eraan te komen. De eerste eigenaar wou hem eerst niet kwijt maar ging uiteindelijk wel over stag.
Een jaar of 1-2 geleden heeft hij een aanrijding gehad met deze auto doordat een bestelbusje besloot plotseling achteruit te gaan rijden een bocht om zonder te letten op achterliggers. Hij heeft toen enorm veel werk erin moeten stoppen om onderdelen uit Zweden te halen voor het herstel van de auto. In eerste instantie bood men namelijk aan vanuit Volvo om de restanten van de auto op te kopen om er reserveonderdelen van te maken. Hier ging de eigenaar natuurlijk niet mee akkoord
En nu rijdt hij weer rond in Midden Nederland.
Een jaar of 1-2 geleden heeft hij een aanrijding gehad met deze auto doordat een bestelbusje besloot plotseling achteruit te gaan rijden een bocht om zonder te letten op achterliggers. Hij heeft toen enorm veel werk erin moeten stoppen om onderdelen uit Zweden te halen voor het herstel van de auto. In eerste instantie bood men namelijk aan vanuit Volvo om de restanten van de auto op te kopen om er reserveonderdelen van te maken. Hier ging de eigenaar natuurlijk niet mee akkoord
En nu rijdt hij weer rond in Midden Nederland.