H1 XENON lampen

1984-1997
krikkie
Geregistreerd lid

h1 xenon lampen

Bericht door krikkie » zo 22 okt, 2006 20:22

Ik heb in mijn saab 9000 van die H1 xenon lampen, tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ze geven een meer blauwe gloed, maar schijnen meer naar boven zo lijkt t toch.
en als er geen verlichting is van 't straat zie je iets minder.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: h1 xenon lampen

Bericht door RoccoH » di 24 okt, 2006 11:59

krikkie schreef:Ik heb in mijn saab 9000 van die H1 xenon lampen, tot nu toe geen problemen mee gehad.
Ze geven een meer blauwe gloed, maar schijnen meer naar boven zo lijkt t toch.
=APK-afkeur
krikkie schreef:...en als er geen verlichting is van 't straat zie je iets minder.
Dus de prestaties zijn minder dan die van normale halogeen lampen.

Conclusie: niet doen, geven minder licht en zijn sowieso fout.

tip: Philips VisionPlus of Philips X-Treme Power (nieuw!) of vergelijkbare lampen. (de Philips Nightguide lampen zijn trouwens ook APK-afkeur, dit omdat je drie verschillende lichtkleuren ziet bij een meting en dit mag niet).

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 24 okt, 2006 14:32

Ik heb een tijdje geleden Xenon ingebouwt. Dit is natuurlijk niet het echte Xenon wat je bijvoorbeeld in een 9-5 of 9-3 SS kunt krijgen.

De Xenon bij mijn 9000 heeft volgens mij een sterkte van 6000 (6500) Lumen, of zoiets.

Ze zijn feller dan de normale Xenon in de "dure" auto's. Ik vind het echt een uitkomst, je ziet zoveel meer dan met de normale halogeen verlichting. Alles licht beter op, verkeersborden - strepen op de weg etc.

en het staat chique bij een 9000. En verblinden, kwestie van het juist afstellen denk ik.

Plaats reactie