Gezocht Saab 9000 CD

1984-1997
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Gezocht Saab 9000 CD

Bericht door Saapie » do 09 nov, 2023 18:30

Auto rijden kost geld. Lopen is gratis

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » do 09 nov, 2023 23:00

Ook niet helemaal, dat kost je je schoenzolen :wink:

Rik H.
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Rik H. » do 09 nov, 2023 23:39

PJ Cats schreef:
do 09 nov, 2023 17:40
Ik denk zelf dat ik er maar een klein peugeotje bijneem, voor het geval deze het 's morgens om half drie ineens niet meer wil doen :D :mrgreen:
Ik snap jouw overweging, heb er zelf ook wel eens zo over gedacht.
Maar je kunt de kosten voor zo’n Peugeotje ook in de 9000 stoppen, voor die paar duizend wat zo’n fransoos kost in de aanschaf en in de maand, kun je behoorlijk wat verspijkeren aan je 9000.

Pepijn Root
Geregistreerd lid

Bericht door Pepijn Root » vr 10 nov, 2023 0:01

Ow top dank jullie wel voor de tips en ervaringen. Ik ga goed overwegen of het handig is op het moment. Maar wie weet! :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 10 nov, 2023 8:48

Chlorix schreef:
do 26 okt, 2023 15:40
Hij is groen en niet zwart, maar daar valt uiteraard mee te leven.
Heb je al wat verdere statusinfo en foto's over jouw nieuwe aanwinst?

Doesbrand
Geregistreerd lid

Bericht door Doesbrand » vr 10 nov, 2023 10:20

Off topic volgend... ik rij ca 35.000 km per jaar met mijn 9000 CSE, 2.3 turbo, op LPG. Het is mijn enige auto. Start altijd, is behoorlijk betrouwbaar, en die paar keer dat ik stil kwam te staan was het eenvoudig te verhelpen. En ja, er zit wat roest aan de spatbord randen, en er moet zo nu en dan wat vervangen worden of er zijn wat kuurtjes. Afgelopen jaar een paar grote dingen: een andere automaatbak, turbo gereviseerd, dynamo gereviseerd. Verder maak ik kosten die je in elke andere auto ook maakt wanneer je erin rijdt: banden, schokdempers, uitlaat, nieuwe accu... Voor mij persoonlijk geldt: het comfort, de ruimte en het unieke karakter van de 9000 maakt het investeren in op de weg houden wel waard.

F

Chlorix
Donateur
Donateur

Bericht door Chlorix » vr 10 nov, 2023 11:33

Style&Co schreef:
vr 10 nov, 2023 8:48
Heb je al wat verdere statusinfo en foto's over jouw nieuwe aanwinst?
Hij staat nog steeds bij de importeur. Intussen is de type goedkeuring gedaan door de RDW.

Vervolgstappen:
* Wachten op het feitelijke kenteken
* APK keuring
* Verzekering afsluiten
Daarna
* Inspectie door een Saab garage (heel jammer dat ik de inspectie dagen gemist heb natuurlijk).

Afhankelijk van die inspectie:
Of auto naar de sloop brengen.
Of auto technisch in orde laten brengen (nee, ik ben zelf geen sleutelaar).

Daarna naar de spuiterij, want hij heeft nogal wat krassen en dergelijke.

Kortom het beweegt (maar veel te langzaam uiteraard).

PJ Cats
Geregistreerd lid

Bericht door PJ Cats » vr 10 nov, 2023 15:22

Beste saapie, Rik en Does: ik heb mijn huidige 9000 voor 950 euro gekocht bij een autohandelaartje hier om de hoek. Een 2.3t, nu T. Dat was in april 2019. Sindsdien heb ik er zo'n 4000 a 4500 in investeringen inzitten. Roest aanpakken, remmerij, onderstel, dynamo, kachel, benzinepomp, dat soort dingen. Het gewone onderhoud, waarbij ik ook nog best wat zelf doe.
Dat maakt nog altijd een afschrijving van minder dan 100 per maand. Ik vind dat, net als jullie, een goeie deal. Maar het blijft gewoon een ouwe auto die er elk moment mee kan ophouden. Wel een hele fijne, daarom stop ik dat geld er ook in. Be happy, everybody :O:

molorean
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door molorean » vr 10 nov, 2023 18:32

FO TOS FO TOS FO TOS :O:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » vr 10 nov, 2023 21:37

100 euro afschrijving is heel netjes! Ik zou hem gewoon zo pang mogelijk op de weghouden. Want als je een andere auto koopt, weet je ook niet wat die nog voor investeringen/onderhoud nodig heeft.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » zo 12 nov, 2023 18:31

Pepijn Root schreef:
do 09 nov, 2023 0:38
Ik heb in middels al 2 Saabs (Saab 96 V4 1975 en Saab 96 2t Bullnose 1963) maar nu rij ik dagelijks in een Peugeot 205 1.4 Generation 1998 en zit te kijken naar een Saab 9000 voor als dagelijkse auto. Zelf vind ik de Saab 9000 mooi met de doorlopende achterlichten. En de turbo motor. Weten jullie dingen om voor uit te kijken bij het kopen van een 9000? op marktplaats staan wel een paar auto's te koop en 1 spreekt me wel aan maar is net te duur voor mij. (6500 euro op markt plaats witte 9000) maar dat is wel de spec die ik mooi vindt.
elke tips over Saab 9000 is welkom! :O:
misschien wel een beetje offtopic. maarja
Hoewel mijn 9000 heerlijk rijdt, er prachtig uitziet en goed onderhouden is, overweeg ik er afstand van te doen. (5 saab’s voelt wat overdreven en de 900 geniet tóch de voorkeur)

Een ‘98 2.3 T automaat Anniversary. Evt info via pb.

Chlorix
Donateur
Donateur

Bericht door Chlorix » ma 11 dec, 2023 5:36

Een kleine update. Zie hier de "groene van Herentals" in zijn nieuwe onderkomen:

Afbeelding

Intussen staat hij bij de garage voor een grote inspectie + onderhoud (o.a. slangetjes worden vervangen).
Het goede nieuws is dat hij technisch in orde is en bovendien geen roestbak blijkt te zijn, dus we kunnen hem voorlopig op de weg houden.

Het doel is om hem weer zo origineel mogelijk te krijgen, hoewel hij dat al wel is.
In dat kader heb ik een originele radio op de kop getikt.
Bovendien wil ik de achterbumperhoes vervangen, want die trekhaak vind ik maar niks. Het valt overigens niet mee om aan zo'n achterbumperhoes te komen.

Als het grote onderhoud voltooid is, dan dienen er nog wat krassen en deukjes weggewerkt te worden.

Kortom het duurt nog even voor hij 's lands wegen gaat verrijken.

thijs90
Geregistreerd lid

Bericht door thijs90 » ma 11 dec, 2023 9:14

Zo’n hoes heb ik wel liggen in Kootwijkerbroek

Chlorix
Donateur
Donateur

Bericht door Chlorix » ma 11 dec, 2023 9:50

thijs90 schreef:
ma 11 dec, 2023 9:14
Zo’n hoes heb ik wel liggen in Kootwijkerbroek
Ik neem wel even contact met je op.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 11 dec, 2023 10:43

Chlorix schreef:
ma 11 dec, 2023 5:36
Het goede nieuws is dat hij technisch in orde is en bovendien geen roestbak blijkt te zijn, dus we kunnen hem voorlopig op de weg houden.
dat is heel goed nieuws. Een roestloze basis is het allermooiste startpunt om een auto op te knappen/te bezitten.

Plaats reactie