enig idee wat t kost?

1984-1997
Garrett
Lid van verdienste

Re: enig idee wat t kost?

Bericht door Garrett » di 06 jan, 2004 1:22

hahaha was het maar zo'n feest :) :)

9000 Aero... Wie zegt daar nou nee tegen ;)

Zit er ff niet in, jammer genoeg... Heb zo'n voorgevoel dat het niet lang zal duren voor de volgende saab z'n intrede doet maar ff tussendoor niet.....

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 06 jan, 2004 7:51

Ik werk in Ede op het Industrie terrein Frankeneng... gisteren moest ik even wat halen en tot mijn verbazing reed ik langs een zwarte 9000 Aero, zat geen kenteken op... en ook de strips waren van de deur gehaalt. EVen bellen hoe dat nu precies zit.....

gr bram

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 06 jan, 2004 12:04

de enige aero waar je nee tegen moet zeggen is een 93er/94er aero met automaat in combi met traction control (TCS) heb ik wel es gehoord. Schijnt veel stuk aan te gaan. Zie via zoekfunctie ook postings hierover op saab prikbord

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 06 jan, 2004 16:26

Hee Fleche Rouge,

Je kan ook in de 900 sedan gaan rijden die GRIFFIN aanbiedt. Die rijdt op lpg, dus tel uit je winst. Aanschaf kost je ook slechts 150 Eur, dus ook dat kan het probleem niet zijn. Nou?

Je moet alleen iets :shock: inleveren op prestaties, maar dat maakt jou als Saabrijder toch niets uit? :wink:

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » di 06 jan, 2004 23:41

helder allemaal en dank- vooral Wouter die t allemaal netjes voorrekent!- Heeft iemand enig idee welke uitvoeringen er van de eerste serie 9000 nu gemaakt zijn, met name motorvarianties? Ik dacht dat allemaal 2 liters waren, maar weet dat niet zeker. Anyone die er een oude catalogus op na kan slaan of een leuke website weet?
dank alvast!

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 07 jan, 2004 2:46

De eerste 6 jaren kon je de 9000 enkel maar krijgen met een 2.0l motor.
De 2.0i 16v (vanaf '86) had 130pk, de 2.0T 16v (eind '84 al) had er 175.

De 2.3 motor heeft zijn opkomst gedaan in '90, en leverde in 'gewone' 16v uitvoering 150pk.
De Turbo (full en low pressure) versies leverden door de jaren 170, 200, 225pk
Afhankelijk van de jaren en versies (met/ zonder automaat...) kon dit wel een paar pk's schelen.

In de laatste jaren kon je de 9000 zelfs kopen met een... V6 3.0T (210pk)

Maar laten we het bij de oudere versies houden:
De 9000i en 9000T waren tot '88 enkel beschikbaar met 5 deuren.
Vanaf '88 kon je ook een 4-deurs CD versie kopen.

De volledige 9000 historie vertellen zou nogal veel (de auto heeft het dan ook 13 jaar uitgehouden) zijn... je vraagt maar wat.

Er zijn veel goede sites waar er ook over de 9000 gesproken wordt:

http://home.swipnet.se/danny/

http://saabnet.com/

http://www.saabcentral.com/index.htm

En er zijn er zelfs die het enkel en alleen maar over de 9000 hebben:

http://www.saab9000.com/

http://www.saab9000.se/

http://www.quasimotors.com/

Er zijn er nog veel meer, maar ik denk dat je met deze al een heel eind ver komt :wink:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 07 jan, 2004 10:49

Wouter schreef:Hee Fleche Rouge,

Je kan ook in de 900 sedan gaan rijden die GRIFFIN aanbiedt. Die rijdt op lpg, dus tel uit je winst. Aanschaf kost je ook slechts 150 Eur, dus ook dat kan het probleem niet zijn. Nou?

Je moet alleen iets :shock: inleveren op prestaties, maar dat maakt jou als Saabrijder toch niets uit? :wink:
:shock: Wegenbelasting? :shock:
:shock: Verzekering? :shock:

Dat zijn mijn voornaamste heikelpunten, als er een G3 installatie (degene die dat gaat doen in een oude auto is volgens mij de eerste ;) ) is het zeeeer intereressant. Ik ga echter in mijn FTP 900 geen G3 plaatsen (GAS IS OM OP TE KOKEN!!).

Ik heb mijn oog laten vallen op een Alfa 146 1.9 JTD uit 2000 8) Denk dat het zoiets word maar vrees dat deze binnen een half jaartje ingeruild gaat worden voor een 9000 Aero op G3 :roll: :D :twisted:

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 07 jan, 2004 12:39

Okay, okay.. het was natuurlijk enigzins cynisch bedoeld. Maar toch is die auto erg goedkoop. Tenminste, als ik ervan uitga dat je 30.000 km per jaar rijdt. Dat heb ik wel ergens in een topic van jouw hand gelezen. Mrb is voor die auto iets van 250 Eur per kwartaal, maar dat heb je er natuurlijk zo uit met een dergelijk jaarkilometrage.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 08 jan, 2004 9:56

Ik heb mijn oog laten vallen op een Alfa 146 1.9 JTD uit 2000 8) Denk dat het zoiets word maar vrees dat deze binnen een half jaartje ingeruild gaat worden voor een 9000 Aero op G3 :roll: :D :twisted:
Je kunt ook meteen voor een 9k Aero gaan, zoals deze relatief goedkope bijvoorbeeld:

Euro 6.850,00
Perfecte Saab 9000 Aero , 06-1993, 190.000 km, 225 pk, 5 versnellingen, donkerblauw metallic, zwart leren interieur, electrisch schuif- kantel dak, armsteun, cruise control, electrische ramen, etc.. kortom alle opties !! onderhoudsboekjes aanwezig, apk tot 09-2004

Zie: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/saab/8030.htm

Afbeelding

Ewout

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 08 jan, 2004 10:01

O, zie nu dat hij in een andere topic al ter sprake is geweest.

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » do 08 jan, 2004 16:56

nou, een kleine 7000 euro, voorheen een kleine 15 duizend florijnen, vin'k knap veel geld voor een tien jaar oude auto.
en een 146 vergelijken met een saab 9K is geen vergelijking

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 08 jan, 2004 19:15

klopt, mooi ding... Ook al gevonden op marktplaats ja :P

G3 inbouwen kost echter ook een klein fortuintje...

146 JTD is slechts 3 tot 4 jaar oud, commonrail diesel. Vind het voor hetzelfde geld op dit moment een iets betere keuze.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 10 jan, 2004 22:32

Flèche Rouge schreef:G3 inbouwen

:donot: ;-|+ :donot: ;-|+

:rtfm:

Verloop
Geregistreerd lid

Bericht door Verloop » ma 10 mei, 2004 1:22

Leuk dat jullie het over de oude modellen van de 9000 hebben, maar ik overweeg over te stappen van een Saab 90 naar een nieuwer saab 9000 model.

Als ik het zo lees, dan moet ik voor een 9000 bij een echte Saabdealer zijn, letten op een volledig onderhoudsboekje, de distributie ketting en balansas kettingen.
Maar als je nou uitgaaat van een model na 1990, rijdend op benzine en je wil weinig onderhoud hebben, welke modellen/bouwjaren kun je dan beter niet of welke juist wel kopen :?:
OK, ik kan die sites wel allemaal doornemen, maar dan heb ik over tien jaar nog geen nieuwe Saab :) en het is nog maar de vraag of ik de juiste info daar uit weet te halen :-S+

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » ma 10 mei, 2004 5:52

Koop de mijne anders....3500€,vollegig in orde,full-option,cse 2.3 ecopower-turbo,280000km,volledige historie,grijsmetaal.
Voor meer info kan je ook eens op autoweek.nl kijken,en zoeken naar op carbase er stat en test van de zelfde '94 en een volledige test van een eigenaar..
Interesse,haast je dan,morgen gaat hij in principe naar de dealer,en kost hij daar echt een stukje meer

Plaats reactie