Windgeruis

1984-1997
szaab
Geregistreerd lid

Bericht door szaab » wo 09 nov, 2005 18:26

Heeft ie misschien een tik gehad op de deur/voorscherm. Zag een behoorlijk kleur verschil van het scherm op een van de foto's(kan ook lichtval zijn geweest).

Afbeelding

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » wo 09 nov, 2005 18:55

Nope geen kleurverschil !
Is lichtinval.., kijk maar naar die andere foto .. stond zo'n hokje daarachter waar wat reklame oid opstaat.. dat staat als schaduw in de auto... llijkt idd wel vreemd :wink:

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » vr 11 nov, 2005 14:23

Zou voorzichtig zijn met het buigen van raamstijlen; vrees dat dit bij mijn 9k ook is gedaan, aangezien het betreffende portierraam tergend langzaam omhoog gaat (naar beneden gaat wel normaal).

Vrees dat windgeruis inherent is aan deze auto. Voorruit is behoorlijk stijl en doordat de lijst op de voorrruitstijl cq carrosserie ligt, ligt hij ook vol in de wind. Wellicht veroorzaakt de buitenspiegel ook het nodige geruis.
Vergeet niet dat het ontwerp van begin jaren tachtig dateert. Ben benieuwd of het afstellen van het portier enig soelaas biedt.

Succes!

szaab
Geregistreerd lid

Bericht door szaab » vr 11 nov, 2005 15:51

Nope geen kleurverschil !
Is lichtinval.., kijk maar naar die andere foto .. stond zo'n hokje daarachter waar wat reklame oid opstaat.. dat staat als schaduw in de auto... llijkt idd wel vreemd
Gelukkig maar!!!

Mijn 9000 heeft ook licht windgeruis, niet echt storend. Denk ook dat de spiegel een deel veroorzaakt. Als het bestuurdersraam een paar cm's openstaat is de geruis het ergst (veel meer dan bij andere auto of zelfs de 96t). Toch blijft het een moeilijk iets....het zal een combi zijn van deur afstelling+rubber/raam+rubber en spiegel. Misschien rubbers wat invetten?

robertw

Bericht door robertw » vr 11 nov, 2005 17:35

radio iets harder zetten en de oordopjes van je telefoon ingeplugged, zo werkt het bij mij. of iets zachter rijden... :-)

/rw

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » vr 11 nov, 2005 19:03

Het is inderdaad slechts bij 140+ 8) :lol:
Vooral rond 180 en hoger is het erg !

utopia
Geregistreerd lid

Bericht door utopia » wo 16 nov, 2005 13:59

:? Volgens mij is het windgeruis inherent aan het model. Mijn eerste 9k was een cd uit '89. Die gaf amper windgeruis maar mijn huidige 9k cse uit '94 geeft toch meer windgeruis. Nu ben ik er aan gewend, maar de 1e dag dat ik hem reed viel het direkt op dat ie meer windgeruis gaf, dit terwijl de afsluiting van de deur optisch gezien beter lijkt dan die de cd.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Windgeruis

Bericht door Marius0404 » vr 01 mar, 2024 17:37

draadje van lang geleden weer opgepakt

vandaag rechterportier vervangen door een frisser exemplaar (dank aan donorauto van Doesburg).
Ik heb wel meer windruis; dus nog even puzzelen; iemand die wel eens aan zijn deur aan het sjorren is geweest?

utopia
Geregistreerd lid

Bericht door utopia » vr 01 mar, 2024 19:13

Het windgeruis is op verschillende manieren op te lossen. De duurste methode is alle rubbers van je rechterdeur vervangen. Ik heb het goedkoop kunnen oplossen met zwarte zelfklevende rubbers uit de bouwmarkt. Die rubbers zijn doorgaans te smal, maar door ze naast en hier en daar op elkaar te plakken is het effectief tegen windgeruis.

Doesbrand
Geregistreerd lid

Bericht door Doesbrand » vr 01 mar, 2024 23:01

Marius0404 schreef:
vr 01 mar, 2024 17:37
draadje van lang geleden weer opgepakt

vandaag rechterportier vervangen door een frisser exemplaar (dank aan donorauto van Doesburg).
Ik heb wel meer windruis; dus nog even puzzelen; iemand die wel eens aan zijn deur aan het sjorren is geweest?
Hi Marius, leuk dat je het rechter portier van mijn ex hebt kunnen gebruiken. Doesbrand is mijn forum naam, geen idee waarop eigenlijk.

groet

Frans

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 02 mar, 2024 0:09

ha Frans, was leuk om te doen (ik bedoel mee te helpen met het duo 8) ) en gelijk van een roestplek plus deukje af.

Plaats reactie