Windgeruis
-
szaab
- Geregistreerd lid
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Zou voorzichtig zijn met het buigen van raamstijlen; vrees dat dit bij mijn 9k ook is gedaan, aangezien het betreffende portierraam tergend langzaam omhoog gaat (naar beneden gaat wel normaal).
Vrees dat windgeruis inherent is aan deze auto. Voorruit is behoorlijk stijl en doordat de lijst op de voorrruitstijl cq carrosserie ligt, ligt hij ook vol in de wind. Wellicht veroorzaakt de buitenspiegel ook het nodige geruis.
Vergeet niet dat het ontwerp van begin jaren tachtig dateert. Ben benieuwd of het afstellen van het portier enig soelaas biedt.
Succes!
Vrees dat windgeruis inherent is aan deze auto. Voorruit is behoorlijk stijl en doordat de lijst op de voorrruitstijl cq carrosserie ligt, ligt hij ook vol in de wind. Wellicht veroorzaakt de buitenspiegel ook het nodige geruis.
Vergeet niet dat het ontwerp van begin jaren tachtig dateert. Ben benieuwd of het afstellen van het portier enig soelaas biedt.
Succes!
-
szaab
- Geregistreerd lid
Gelukkig maar!!!Nope geen kleurverschil !
Is lichtinval.., kijk maar naar die andere foto .. stond zo'n hokje daarachter waar wat reklame oid opstaat.. dat staat als schaduw in de auto... llijkt idd wel vreemd
Mijn 9000 heeft ook licht windgeruis, niet echt storend. Denk ook dat de spiegel een deel veroorzaakt. Als het bestuurdersraam een paar cm's openstaat is de geruis het ergst (veel meer dan bij andere auto of zelfs de 96t). Toch blijft het een moeilijk iets....het zal een combi zijn van deur afstelling+rubber/raam+rubber en spiegel. Misschien rubbers wat invetten?
-
robertw
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
utopia
- Geregistreerd lid
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Windgeruis
draadje van lang geleden weer opgepakt
vandaag rechterportier vervangen door een frisser exemplaar (dank aan donorauto van Doesburg).
Ik heb wel meer windruis; dus nog even puzzelen; iemand die wel eens aan zijn deur aan het sjorren is geweest?
vandaag rechterportier vervangen door een frisser exemplaar (dank aan donorauto van Doesburg).
Ik heb wel meer windruis; dus nog even puzzelen; iemand die wel eens aan zijn deur aan het sjorren is geweest?
-
utopia
- Geregistreerd lid
Het windgeruis is op verschillende manieren op te lossen. De duurste methode is alle rubbers van je rechterdeur vervangen. Ik heb het goedkoop kunnen oplossen met zwarte zelfklevende rubbers uit de bouwmarkt. Die rubbers zijn doorgaans te smal, maar door ze naast en hier en daar op elkaar te plakken is het effectief tegen windgeruis.
-
Doesbrand
- Geregistreerd lid
Hi Marius, leuk dat je het rechter portier van mijn ex hebt kunnen gebruiken. Doesbrand is mijn forum naam, geen idee waarop eigenlijk.Marius0404 schreef: ↑vr 01 mar, 2024 17:37draadje van lang geleden weer opgepakt
groet
Frans
-
Marius0404
- Donateur (7x)

ha Frans, was leuk om te doen (ik bedoel mee te helpen met het duo
) en gelijk van een roestplek plus deukje af.