Foto's van mijn 9000 !

1984-1997
AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 0:11

Heb je een foto ? ben wel benieuwd

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 06 nov, 2005 0:16

Ja, ik heb een foto, maar helaas geen scanner bij de hand

Overigens heeft ook die wagen geen hout rondom rooster rechts. Wel weer pookknop, maar het is een manual.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 0:16

ook zo stom dat de pookknop van dom plastic is en niet leder/hout

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 06 nov, 2005 0:23

In jouw auto bedoel je

Vergeet niet dat het een Zweedse auto is, dus vorm volgt functie. Ik vind hout niet zo vanzelfsprekend voor een SAAB. Het is geen Jag.

Overigens kan ik wat van dat spul best wel waarderen. Mijn Pa's Anni heeft ook zo'n dash en ook nog een half houten stuur en dat ziet er gewoon best goed uit.

Houten stuur heb je ook nog niet :wink:

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 0:32

Nee geen houten stuur voor mij !
Er gaat niets boven een lederen stuurwiel.

In de bmw moet ik niets van hout hebben.. echter de saab = luxe... luxe en hout combineert zeer goed..

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 06 nov, 2005 8:58

wie wil er mij zo'n half houten stuurwiel verzorgen dan. Die wil ik gewoon hebben voor de mooi.

Hout op de raamschakelaars foto's graag want dat heb ik ook nog niet.

@aeroJelmer Middenarmsteun zit geen hout op. Dat grote vakje wat eronder zit. voor die deksel was een plank te krijgen. Letterlijk een plank.

Ik vond er 1 in een vergeten hoekje van ons oude magazijn. Deze plank was ong 2 mm dik en wordt bevestigd met dubbelzijdig tape.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 11:52

ik heb helaas helemaal geen middenarmsteun.. deze staat zeker op de verlanglijst ! mits origineel leverbaar.. Momenteel heb ik er zo'n plank waaronder een opbergruimte zit

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 06 nov, 2005 12:20

Hout op de raamschakelaars foto's graag want dat heb ik ook nog niet.
Jaja, ik zal het wel op scanner gooien. Het kost alleen wel een 1-2 weken voor ik weer bij zo'n ding in de buurt ben.

Kan iem mij nou vetellen wat dat hout eigenlijk is? Fineer met plastic? Hetzelfde voor alle jaargangen?

Heb eens in een witte 91er Turbo met grijs stof gezeten en dat hout leek wel een tint lichter

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 06 nov, 2005 12:23

AeroJelmer schreef:ik heb helaas helemaal geen middenarmsteun.. deze staat zeker op de verlanglijst ! mits origineel leverbaar.. Momenteel heb ik er zo'n plank waaronder een opbergruimte zit
Die plank blijft dan zitten. De middensteun is een separaat opklapexemplaar in leer of stof.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 12:26

Die wil ik in leder 8)

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » zo 06 nov, 2005 12:32

Wat is het eigenlijk? Fineer met een laagje plastic? Voor alle jaargangen dezelfde kwaliteit?
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar, heeft iemand het antwoord hierop?

John©

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 06 nov, 2005 12:44

johnjaap schreef:
Wat is het eigenlijk? Fineer met een laagje plastic? Voor alle jaargangen dezelfde kwaliteit?
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar, heeft iemand het antwoord hierop?

John©
Ik heb onlangs de deurpanelen voorzien van 'houtstrips'. De onderkant daarvan zag er zeker niet uit als komende van een boom, maar de bovenkant zou fineer kunnen zij (om dat zeker te weten moet je hem doorzagen maar dat vond ik wat ver gaan :wink: ). Toen ik mijn Anniversary kocht heb ik er gelijk een paneeltje voor rond de pook en die plank voor op het opbergvak tussen de stoelen gekocht, nieuw wel te verstaan.... was inderdaad niet goedkoop. Die onderdelen waren definitief van hout! Een paneeltje voor rond het rechter luchtrooster staat nog op de verlanglijst maar is nergens te krijgen. De asbak achter wordt met enige regelmaat op ebay aangeboden, net als een paneeltje rond de raamschakelaars. Dat laatste echter altijd voor modellen van voor ca. 1993 (met de oude schakelaars, zie bijv. http://cgi.ebay.de/Saab-9000-900-window ... dZViewItem), ik heb geen idee of er ook voor de latere bouwjaren zoiets bestaat.[

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 06 nov, 2005 12:44

of een soort coating ? ik weet niet hoever de ze daarmee toen waren.
Tegenwoordig bestaat er de mogelijkheid om het onder te dompelen in een vloeibaar iets.. en krijg je hetzelfde resultaat ! waardan ook op !

Wordt heel veel gedaan met carbon in de auto(tuning)wereld

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

ASBAK OP EBAY

Bericht door gj900 » zo 06 nov, 2005 13:05

Voor wie zo´n houten asbak zoekt, er staat er een nog een paar uur op ebay :

http://cgi.ebay.de/saab-9000-rear-wood- ... dZViewItem

En wie een heel dashboard zoekt voor weinig :

http://cgi.ebay.de/Original-SAAB-9000-A ... dZViewItem

Incl. vele schakelaars!!!

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 06 nov, 2005 15:02

gj,

Afbeelding

Toppie, scheelt mij weer wat gescan!

Ben eens weinig voorzichtig aan het stofzuigen geslagen in mijn vaders Anni. Heb toen een randje bij het klokkengebeuren weggetikt. Stofzuigerzak omgekeerd en de heleboel ff goed hersteld. Volgende keer oppassen. Enfin, de dwarsdoorsnede leek niet echt uit div lagen te betaan, maar fineer kan natuurlijk zeer dun zijn. Hierdoor zou het wellicht onzichtbaar maw niet te onderscheiden mee kunnen breken. Achterzijde was trouwens zwart.

Was benieuwd of er soms sprake was van een afglijdende schaal onder GM. Zelfde vraag ik mij eigenlijk af bij leer.

Plaats reactie