De opknap-Anni
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Re: De opknap-Anni
Zo dan, jij hebt een scherp oog!
Waarschijnlijk is die losgekomen doordat ik met mijn glorieuze Hollandsche lijf op het motorblok heb gelegen. Straks even checken.
Waarschijnlijk is die losgekomen doordat ik met mijn glorieuze Hollandsche lijf op het motorblok heb gelegen. Straks even checken.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

En als de motorkap niet goed wil sluiten, ik zie ook nog een houtblok liggen.
-
9000-95
- Donateur

Zo te zien ben je ook wel eens toe aan een nieuw rubbertje in het kleppendeksel trouwens.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Stankprobleem is opgelost, het was inderdaad de carterventilatie. Mijn grote dank aan de scherpe ogen van 9000-95! 
-
voodoo
- Geregistreerd lid
De opknap-Anni is net weer fluitend door de APK gegaan.
Meneer 9323 heeft echt uitstekend werk geleverd bij het opknappen van Anni!
Wat een fantastische auto is het ook.
Meneer 9323 heeft echt uitstekend werk geleverd bij het opknappen van Anni!
Wat een fantastische auto is het ook.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

van harte; blijft lekker rijden (als is de mijne nu even geschorst en rij ik weer een paar maanden 9-5)
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Weer even een update na een niet geheel pannevrije vakantie:
Op 1 augustus (dag 2 van onze vakantie) heb ik de Saab in handen van een uiterst vriendelijke en vrolijke Fransoos achtergelaten.

Het euvel was redelijk snel gevonden (kapotte brandstofpomp), maar de oplossing niet. Vooral vanwege Franse vakanties en incompetente anwb medewerkers.
Lang verhaal kort: in Frankrijk is een garage gevonden die de reparatie kon uitvoeren en dat ook gedaan heeft, die garage ging vervolgens ook op vakantie en de anwb is het niet gelukt de auto bij het inleverpunt van onze leen-Volvo te krijgen. Dus afgelopen vrijdag is onze Saab bij van Leenen in Delft afgeleverd, die heeft de Franse reparatie gecontroleerd en OK bevonden en vanochtend heb ik de Saab weer opgehaald.
Op 1 augustus (dag 2 van onze vakantie) heb ik de Saab in handen van een uiterst vriendelijke en vrolijke Fransoos achtergelaten.

Het euvel was redelijk snel gevonden (kapotte brandstofpomp), maar de oplossing niet. Vooral vanwege Franse vakanties en incompetente anwb medewerkers.
Lang verhaal kort: in Frankrijk is een garage gevonden die de reparatie kon uitvoeren en dat ook gedaan heeft, die garage ging vervolgens ook op vakantie en de anwb is het niet gelukt de auto bij het inleverpunt van onze leen-Volvo te krijgen. Dus afgelopen vrijdag is onze Saab bij van Leenen in Delft afgeleverd, die heeft de Franse reparatie gecontroleerd en OK bevonden en vanochtend heb ik de Saab weer opgehaald.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Ik heb het vermoeden dat de "heater matrix" slecht aan het worden is, is dat een klusje om zelf te doen of beter naar de garage brengen?
Met name als er aan de airco kant gesleuteld moet worden ga ik dat zelf niet doen, koudemiddel hoort niet in de vrije natuur.
Wie heeft er ervaring met het vervangen van dit ding?
Met name als er aan de airco kant gesleuteld moet worden ga ik dat zelf niet doen, koudemiddel hoort niet in de vrije natuur.
Wie heeft er ervaring met het vervangen van dit ding?
-
9323
- Donateur (2x)

Hoi,
Als je zelf de kachelmotor hebt gedaan, moet de kachelradiateur ook lukken! Die zit eronder.
Als je zelf de kachelmotor hebt gedaan, moet de kachelradiateur ook lukken! Die zit eronder.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Thanks.
Het blijft een rotklus, nog maar even over nadenken.
Het blijft een rotklus, nog maar even over nadenken.
-
9000-95
- Donateur

Kachelmotor huis eruit halen is het lastigste werk. Het scheelt een boel als je de kunststof lijst onder de voorruit weg haalt, geeft net iets meer ruimte. Radiateurtje vervangen stelt daarna niet veel meer voor.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Zo, bijna anderhalve maand kunnen nadenken en ik ben er nog niet uit.
Sta een beetje op een tweesprong, ik geef ofwel het rentmeesterschap over de opknap-Anni door aan een andere liefhebber, of ik laat haar weer op een beter niveau brengen.
Laten doen? Ja, wegens gezin, bedrijf, oud huis en tweewielerprojecten ontbreekt het me aan tijd en zin om het zelf op te pakken. Dus als iemand tips heeft hou ik me aanbevolen.
De oude dame bevalt me overigens nog steeds uitstekend, zowel om te rijden als om naar te kijken. Volgens mij heeft Saab niks beters gemaakt.
Sta een beetje op een tweesprong, ik geef ofwel het rentmeesterschap over de opknap-Anni door aan een andere liefhebber, of ik laat haar weer op een beter niveau brengen.
Laten doen? Ja, wegens gezin, bedrijf, oud huis en tweewielerprojecten ontbreekt het me aan tijd en zin om het zelf op te pakken. Dus als iemand tips heeft hou ik me aanbevolen.
De oude dame bevalt me overigens nog steeds uitstekend, zowel om te rijden als om naar te kijken. Volgens mij heeft Saab niks beters gemaakt.
-
9323
- Donateur (2x)

ha,
wat zou je eraan willen laten doen?
Je kunt je licht eens opsteken bij Sapphire, hier op het forum.
wat zou je eraan willen laten doen?
Je kunt je licht eens opsteken bij Sapphire, hier op het forum.