Mijn 9000 spookt
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
Daar ben ik het wel mee eens - even doorbijten.........Anderzijds... als je nu opgeeft heb je alle moeite helemaal voor niets gedaan...
Toch herken ik ook wel een beetje de symptomen van een motor die een beetje te laat staat afgesteld maar ik neem aan dat je een electronische ontsteking hebt en dan kan dat niet tenzij het tijdstip mede bepaald wordt door de krukassensor
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
-
michiel
- Donateur (2x)

-
Roel9000
- Geregistreerd lid
De sensor tussen het inlaat spruitstuk in de motorkop is vervangen. Deze koste mij een tientje . Ook is weer de orginele stekker met 10 cm kabel gemonteerd dus het pruts werk is vervangen (om kabelbreuk te voorkomen).
Met een multimeter heb ik de ohm waarders van de 2 koperdraadjes Naar de computer gemeten. De een is massa de ander gaf weerstand. Dit is goed.
Ook heb ik de weerstand van de sensor gemeten en het kabeltje van de connector gecheckt op soortgelijke weerstand.
Ook dit was goed. Daarna heb ik de draadjes met blauwe knijpstekkertjes verbonden en nogmaals doorgemeten. Ook dit was in orde.
Bij het demonteren van de sensor brak het kunstofen deel heel makkelijk af net als bij een gloeilamp.
Bij de draadjes in de sensor kon je zien dat de draadjes verroest waren en omgeven waren met bruine uitslag.
In theorie is het zo als deze wamte sensor uitvalt dan denkt de computer dat de motor koud is. Dat houd in dat hij meer benzine gaat toevoegen.(choke)
Wanneer je dan een beetje gas geeft dan wordt er nog veel meer benzine toegevoegt en te weinig lucht zodat die uiteindelijk verzuipt. Geef je dan nog meer gas (voorbij halfgas) dan gooit die de hele luchtklep open en dan is de verhouding weer normaal.
Daarom stonk hij zoveel naar benzine en kwam er blauwe rook uit de uitlaat.
Tot nu toe lijkt het probleem opgelost te zijn.
Het moet zich alleen nog in de praktijk uitwijzen.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg
Roel
Met een multimeter heb ik de ohm waarders van de 2 koperdraadjes Naar de computer gemeten. De een is massa de ander gaf weerstand. Dit is goed.
Ook heb ik de weerstand van de sensor gemeten en het kabeltje van de connector gecheckt op soortgelijke weerstand.
Ook dit was goed. Daarna heb ik de draadjes met blauwe knijpstekkertjes verbonden en nogmaals doorgemeten. Ook dit was in orde.
Bij het demonteren van de sensor brak het kunstofen deel heel makkelijk af net als bij een gloeilamp.
Bij de draadjes in de sensor kon je zien dat de draadjes verroest waren en omgeven waren met bruine uitslag.
In theorie is het zo als deze wamte sensor uitvalt dan denkt de computer dat de motor koud is. Dat houd in dat hij meer benzine gaat toevoegen.(choke)
Wanneer je dan een beetje gas geeft dan wordt er nog veel meer benzine toegevoegt en te weinig lucht zodat die uiteindelijk verzuipt. Geef je dan nog meer gas (voorbij halfgas) dan gooit die de hele luchtklep open en dan is de verhouding weer normaal.
Daarom stonk hij zoveel naar benzine en kwam er blauwe rook uit de uitlaat.
Tot nu toe lijkt het probleem opgelost te zijn.
Het moet zich alleen nog in de praktijk uitwijzen.
Ik hou jullie op de hoogte.
mvg
Roel
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
Roel9000
- Geregistreerd lid
Die onderdelen waren wel goed. De bosch nummers kwamen overeen.
(Aic en gasklep-potmeter dezen zijn teruggebracht naar elferink)
En inderdaad heb ik deze problemen al vanaf het begin.
Allereerst begon het met een kapotte dynamo.
Daarna begon dit te spelen.
Waarschijnlijk is die daarom ook verkocht.
Overal waar ik naar gekeken heb was schoon of er was aan geprutst.
Zoals bougies AIC luchtmassameter Warmtesensor hij lijkt net of ik een oud spoor aan het volgen ben.
De krukassensor zou een foutcode aangegeven hebben in de computer en de reparatie had mij dan 300 euro moeten kosten. Gelukkig heb ik dat maar niet gedaan.
De wegenwacht die mij toen heeft gehopen had geluk dat hij de bougies eruit heeft gedraaid zodat de motor kon uitdampen.
Ik wil Elferink wel een pluimpje geven dat ik netjes ben behandelt en dat ik alle onderdelen netjes terug kon brengen om de kosten te drukken.
Ik denk dat ik daar maar eens een paar lekkere koeken om de deur ga gooien.
Ook wil ik iedereen op dit forum hartelijk danken voor de steun.
Laten we het hopen dat het nu opgelost is met het vervangen van deze sensor
(Aic en gasklep-potmeter dezen zijn teruggebracht naar elferink)
En inderdaad heb ik deze problemen al vanaf het begin.
Allereerst begon het met een kapotte dynamo.
Daarna begon dit te spelen.
Waarschijnlijk is die daarom ook verkocht.
Overal waar ik naar gekeken heb was schoon of er was aan geprutst.
Zoals bougies AIC luchtmassameter Warmtesensor hij lijkt net of ik een oud spoor aan het volgen ben.
De krukassensor zou een foutcode aangegeven hebben in de computer en de reparatie had mij dan 300 euro moeten kosten. Gelukkig heb ik dat maar niet gedaan.
De wegenwacht die mij toen heeft gehopen had geluk dat hij de bougies eruit heeft gedraaid zodat de motor kon uitdampen.
Ik wil Elferink wel een pluimpje geven dat ik netjes ben behandelt en dat ik alle onderdelen netjes terug kon brengen om de kosten te drukken.
Ik denk dat ik daar maar eens een paar lekkere koeken om de deur ga gooien.
Ook wil ik iedereen op dit forum hartelijk danken voor de steun.
Laten we het hopen dat het nu opgelost is met het vervangen van deze sensor
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
-
Roel9000
- Geregistreerd lid
-
Roel9000