Waar zijn de echte oude 9000's?

1984-1997
Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Jungleman » ma 08 apr, 2013 23:07

Afbeelding

mijn 9000i op transport vanuit België, alweer bijna 4 jaar geleden.

Afbeelding

toen stond de teller op 138.-en een beetje. nu staat-ie net iets over de 151.000.

Afbeelding

Afbeelding
hm...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Elevation12,000 » ma 08 apr, 2013 23:28

Ik herinner me nog dat ik diep in de jaren 80 in de krant las dat VVN voorman Harry vd Bergh op de bon geslingerd was voor hardrijden ....in zijn SAAB 9000 Turbo. Volgens mij stond er ook een fotootje van een antraciete bij (odoardo?)

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Jungleman » di 09 apr, 2013 6:05

dat was iets later, 'diep in de jaren '90' ;-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_den_Bergh" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
steirerman77
Donateur
Donateur

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door steirerman77 » za 13 apr, 2013 7:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Jungleman » za 13 apr, 2013 7:13

:bluechin:

zó jammer! een 1985 9000... ;-(+

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door jansen » za 13 apr, 2013 9:41

Shit, das wel heel cru zo in de grijper, zelfs de lederen bestuurdersstoel zag er onder die hoesbeschermer nog netjes uit, leek nog afgezien van die voorschade een goede donor of opknapper is wel eeuwige zonde. ;-(+

Gebruikersavatar
steirerman77
Donateur
Donateur

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door steirerman77 » za 13 apr, 2013 10:54

Is alweer een paar jaartjes terug...2007 / 08....was van de 1e eigenaar, 130000km, de eigenaar had een week van te voren nog een grote beurt + extra dingetjes van over de 1000 Euro laten doen...En toen verwisselde de al iets bejaarde eigenaar het rempedaal met gaspedaal op een kruising......resultaat : total loss

Had hem destijds willen kopen / gratis krijgen....maar er zat een knik in het dak ( lichtjes, maar toch )....!

Het lederen interieur, de vloermatten, metersetje en nog wat klein grut is allemaal al in NL :wink:

Alleen dat ik de spoiler er niet af heb gehaald, daar baal ik nog wel van !

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Jungleman » wo 01 mei, 2013 19:56

een andere gekke ouwe 9000, met een zo mogelijk nóg incourantere koets:

Afbeelding
reiswagen bij uitstek: m'n 9000 CD Griffin, bij ANA Trollhättan, Zweden

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Sapphire » do 02 mei, 2013 1:22

Mooi zo'n CD alleen de velgen vind ik niet zo... ;)

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Jungleman » do 02 mei, 2013 6:07

Mee eens. Maar de banden die hier op zaten waren wat beter dan de banden die om de X-spokes lagen. Vandaar...

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Robbert » do 02 mei, 2013 7:39

Je kan er altijd nog R** wieldoppen opzetten. :twisted:

Gebruikersavatar
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Christiaan94 » wo 22 mei, 2013 9:21

Toch weer een hele oude 9000 gevonden in het "gespot" topic van het autoweekforum. En wat wen kleur!

http://www.autoweek.nl/image.php?src=ht ... height=768" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TIPO4
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door TIPO4 » wo 22 mei, 2013 10:27

:applause:
Ha yes, dat is er eentje in het zeldzame Pärlemor (156)!

Je ziet gelijk waarom de lak niet heel populair geworden is. Dit is overigens MY86, hij zal ongeveer ook in oktober 1985 op kenteken zijn gezet net als de mijne.

Het is dus niet zo'n sterke lak, maar als je daar doorheen kijkt (dan niet letterlijk he :roll: ) is het toch wel weer om... :love:

EDIT: Als ik me niet vergis is dit op de parkeerplaats van de Hornbach in Grun. Iemand van hier?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door Sapphire » wo 22 mei, 2013 12:15

Hier op het forum is ook iemand met een gerestaureerde parelmoer 9000. Even zoeken.

rene en sandra
Geregistreerd lid

Re: Waar zijn de echte oude 9000's?

Bericht door rene en sandra » wo 22 mei, 2013 18:23

Sap, je bedoeld een 900 pearl?Thom Saabworld heeft wel een 9000 uit Duitsland gehaald

Plaats reactie