Je zou verwachten dat juist de Noren en stuk minder gehaast rijden en elkaar wat meer ruimte gunnen.
Nog een Anni aangeschaft
-
JJH
- Geregistreerd lid
Re: Nog een Anni aangeschaft
Geen last van je nek? Aan de trekhaak te zien is dat een forse klap geweest
Je zou verwachten dat juist de Noren en stuk minder gehaast rijden en elkaar wat meer ruimte gunnen.
-
odin1899
- Donateur

Geen last van mijn nek gelukkig, ook zal zijn die 9000 stoelen ontworpen voor dwergen. Noren en autorijden...tja..dit weekeinde 1100 km gereden en twee bijna fatale inhaalacties gezien waarbij het op enkele meters goed ging.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ik moet helaas bevestigen dat de gemiddelde Noorse autorijder de grootste vaardigheidsloze en richtingsloze idioot is die ik in 28 jaar zelf autorijden in 13 landen ben tegengekomen. Verder zal ik er maar niet over uitwijden want dan zit ik over een half uur nog te typen en het is al hoog en breed bedtijd
.
Alex
Alex
-
Gele aero
- Donateur (8x)

hahahaha, ja ze rijden daar ook wel door tegenwoordig, op een vrij roekeloze manier..... Maar erger dan in Slovenie heb ik het echt nog nooit meegemaakt, alleen dan gaan we off-topic...
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Rijden wel door? Dacht het even echt niet. Het gros rijdt onder de maximum snelheid (die al zo laag is) en op wegen waar harder dan 80 gereden mag worden is er altijd wel een die dat niet durft en de boel ophoudt. Rotondes met twee rijbanen kunnen een hoop niet nemen op wegen met meer dan één rijbaan in dezelfde richting weten ze niet dat je rechts moet houden zodat anderen je kunnen inhalen volgens de regelen der kunst. Hoe er af en toe gestunt(eld) wordt met inhalen is te treurig voor woorden. En dan lukt het ze ook nog regelmatig om op een droge weg met bijna nul ander verkeer van de weg af te rijden. Nou verbaast het me niet als ik naar de kwaliteit van de rijopleidingen kijk hier; ze leren het al verkeerd.
Zo, even min of meer
stoom over een grote frustratie afgeblazen
. Verder is het best een aardig land om te wonen.
Alex
Zo, even min of meer
Alex
-
odin1899
- Donateur

Auto staat nu bij de carosserie sjaak. Vandaag komt het verzekeringsmannetje kijken of de verzekering de auto ook de geschatte waarde van 40000 NOK waard vindt (11000 daarvan zijn onderdelen). Ik heb er een hard hoofd in :/.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Kijk even wat een vergelijkbare 9000 (bij bedrijven) op de Noorse autosites doet, dat wil bij een tegenvallende vergoeding als tegenargument nog wel eens lonen.
-
odin1899
- Donateur

Gesloopt moet worden? 't Is nog altijd mijn auto. Dan koopt de verzekering de schade af met wat zij de auto waard vinden.
Probeerde de verzekering om 1545 te bellen. Ze waren al om 15:30 dicht. Echt, hoe dit land dingen gedaan krijgt mag Joost weten. Ook zoiets, je moet overal zelf achteraan blijven bellen anders gebeurt er nog niks.
Probeerde de verzekering om 1545 te bellen. Ze waren al om 15:30 dicht. Echt, hoe dit land dingen gedaan krijgt mag Joost weten. Ook zoiets, je moet overal zelf achteraan blijven bellen anders gebeurt er nog niks.
-
Christiaan94
- Donateur

Ik ben net een weekje gaan wonen hier in Zweden, en herken het helaas nu al. Slopen zou doodzonde zijn, maar afwachten dan maar..
-
odin1899
- Donateur

Inmiddels op bijna 340.000, een nieuwe koppeling, kop en koppakking verder heeft ding zowaar weer 2 jaar APK.. alleen denk ik dat de voorruit er voor 2021 wel een keer uit zal vallen. Die wipt al vrolijk omhoog als een portier dicht gooit
.
-
9323
- Donateur (2x)

Haha! Niet te hard niezen achter het stuur dan!
Anyway - Daar zit dus een mooi stukje laswerk aan te komen. Moeten we nog aan je denken als we weer eens een 9000 slopen, qua ruitomlijsting?
Anyway - Daar zit dus een mooi stukje laswerk aan te komen. Moeten we nog aan je denken als we weer eens een 9000 slopen, qua ruitomlijsting?
-
odin1899
- Donateur

Met een kostenraming van >3000 EUR om de aanwezige roest (raam, en rotte plekken bij achterwielkasten) aan te pakken (in NL, ca 2 jaar geleden) gaat deze 9000 met een enkele reis naar de sloperij als het raam er uit valt.
-
mvm9ck
- Donateur (4x)

Ik niet. Zo heb ik al eens twee 9000's van de sloop gered en ik kan je verzekeren dat je met een ander gevoel in je auto stapt als die door je eigen toedoen een tweede leven heeft gekregen. De derde had ook een losse voorruit, de ellende zat in het dragende deel van de karosserie, onder de ruit. Gezandstraald en ingespoten met roestomvormer, voorruit weer gelijmd. Daar moet nog eens iets mee gebeuren maar voor nu is het gefikst.
Ok, het kost wat maar dan heb je ook wat - je eigen auto namelijk. Die ken je het best en er is meestal al flink in geinvesteerd. Om de drie stuks de antiroestbehandeling te geven (slijpen, lassen, lakken, tectyleren met Owatrol en Mercasol) was ik ca 100.000 Nok kwijt voor 4 behandelingen. De blauwe CS is twee keer gedaan met een tussenpoos van 2 jaar - de eerste keer was hij niet getectyleerd en dat merk je meteen in zout-happy Noorwegen. Dat was dus meteen weer gaten dichtlassen geblazen.
Zout slaapt niet en in tegenstelling to wat veel mensen denken, in de zomer slaapt het zout ook niet. Het ligt in de vorm van fijn stof in je draagbalken te wachten op een zomers buitje. Schoonspuiten is haast onmogelijk en is ook zinloos. Het enige wat je kunt doen om het te vertragen is een beschermend laagje aanbrengen tussen het zout en het staal.
Ok, het kost wat maar dan heb je ook wat - je eigen auto namelijk. Die ken je het best en er is meestal al flink in geinvesteerd. Om de drie stuks de antiroestbehandeling te geven (slijpen, lassen, lakken, tectyleren met Owatrol en Mercasol) was ik ca 100.000 Nok kwijt voor 4 behandelingen. De blauwe CS is twee keer gedaan met een tussenpoos van 2 jaar - de eerste keer was hij niet getectyleerd en dat merk je meteen in zout-happy Noorwegen. Dat was dus meteen weer gaten dichtlassen geblazen.
Zout slaapt niet en in tegenstelling to wat veel mensen denken, in de zomer slaapt het zout ook niet. Het ligt in de vorm van fijn stof in je draagbalken te wachten op een zomers buitje. Schoonspuiten is haast onmogelijk en is ook zinloos. Het enige wat je kunt doen om het te vertragen is een beschermend laagje aanbrengen tussen het zout en het staal.