Saab 9000: RDW- en forumstatistieken
-
Ewout
- Donateur (5x)

Re: Alle forum-9000's: lijst per model
Beide 1985-er 9000's zijn imports. De een is zelfs omgebouwd tot pickup en heeft een grijs kenteken, de ander is een hatchback. Beide zonder APK.
Het oudste exemplaar met een geldige APK is de jouwe. En dat is na de pickup ook meteen de oudste origineel Nederlandse, volgens de RDW-statistieken.
Het oudste exemplaar met een geldige APK is de jouwe. En dat is na de pickup ook meteen de oudste origineel Nederlandse, volgens de RDW-statistieken.
-
9000turbo85
- Geregistreerd lid
Super gaaf dat je beschikt over deze informatie ewout, en natuurlijk ook fijn dat je het deelt..
Ik hoop toch nog ééns in zweden een keer een 84er te vinden, ik weet dat er veel zijn gebruikt om saab relaties te vermaken met ijsraces op de prachtige fjorden.
Thankx Ewout
Ik hoop toch nog ééns in zweden een keer een 84er te vinden, ik weet dat er veel zijn gebruikt om saab relaties te vermaken met ijsraces op de prachtige fjorden.
Thankx Ewout
-
9000turbo85
- Geregistreerd lid
Ik check het even want het staat hier op een video band... maar finland kan ook 

-
Ewout
- Donateur (5x)

Volgens mij kwam er laatst in Zweden een '84-er voorbij op een forum (modeljaar 1985 uiteraard), niet te koop maar gevonden in een schuur.
In dit topic hetzelfde sentiment: viewtopic.php?f=6&t=129863
In dit topic hetzelfde sentiment: viewtopic.php?f=6&t=129863
-
9323
- Donateur (2x)

Jammer dat het er zo snel minder worden. Gelukkig wordt een behoorlijk aantal wel echt gekoesterd, dus tot uitsterven zal het niet een twee drie komen.
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik heb sinds dit weekend een nieuwe, voor op de lijst.
9000 CS 2.3T Anniversary MY97, Amethyst Violet (258)
9000 CS 2.3T Anniversary MY97, Amethyst Violet (258)
-
Ewout
- Donateur (5x)

Van harte, Ruud! Ik ben benieuwd of we er meer van te zien gaan krijgen en wat je plannen zijn.
2.3T volle druk turbo van modeljaar 1997...?
Je bent trouwens meteen de enige met een Amethyst violet 9000 in de lijst...
2.3T volle druk turbo van modeljaar 1997...?
Je bent trouwens meteen de enige met een Amethyst violet 9000 in de lijst...
-
fritjof
- Geregistreerd lid
Ik heb er ook nog 1 in de aanbieding (niet te koop !
Een mooie 9000 Anni 2.3 FPT automaat met full options, in 1997 geleverd aan de Amerikaanse Ambassadeur in Letland. En van deze eigenaar gekocht in 2017. Met slechts 69000 miles op de teller.
Kenteken NL: NZ-047-Z Heerlijke auto met veel power !
Een mooie 9000 Anni 2.3 FPT automaat met full options, in 1997 geleverd aan de Amerikaanse Ambassadeur in Letland. En van deze eigenaar gekocht in 2017. Met slechts 69000 miles op de teller.
-
fritjof
- Geregistreerd lid
PS De mijne is ook een amethist violet.
-
9323
- Donateur (2x)

Ik geloof dat ik die destijds bij Haaima heb zien staan. Klopt dat? Schitterende auto!fritjof schreef: ↑zo 20 dec, 2020 19:22Ik heb er ook nog 1 in de aanbieding (niet te koop !![]()
-
fritjof
- Geregistreerd lid
Dat klopt. Vlak na de import heeft Haaima hem helemaal nagelopen, en wat onderhoudspunten bijgewerkt. Nieuwe uitlaat, banden etc.
Ewout, ik ben wel benieuwd naar de laatst bijgewerkte lijst. Erg mooi dat je dit bij wilt houden. Naarmate er minder exemplaren van de 9000 rondrijden wordt zo'n lijst interessanter. En is het ook een stimulans om de mooie exemplaren met veel liefde te onderhouden.
Ewout, ik ben wel benieuwd naar de laatst bijgewerkte lijst. Erg mooi dat je dit bij wilt houden. Naarmate er minder exemplaren van de 9000 rondrijden wordt zo'n lijst interessanter. En is het ook een stimulans om de mooie exemplaren met veel liefde te onderhouden.
-
Ewout
- Donateur (5x)

De actuele lijst staat (telkens) in de eerste post.
Volgende maand komt er weer een update met registratiecijfers.
Volgende maand komt er weer een update met registratiecijfers.
-
DennisR
- Geregistreerd lid
Ik ben er inmiddels 2 rijker! 2 orgineel nederlandse CD´s,
een 9000 Griffin 3.0 v6 scarabee green(230) MY95. En een 9000 CDE 2.3t Citrin beige(227) MY94 (Zalmneus).
een 9000 Griffin 3.0 v6 scarabee green(230) MY95. En een 9000 CDE 2.3t Citrin beige(227) MY94 (Zalmneus).