Citrin beige CDE
-
coppe218
- Donateur (3x)

Re: Citrin beige CDE reparatieblog[verse APK]
Dan hoop ik hem binnenkort in het wild tegen te komen.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

De daily drivers...thijs90 schreef: ↑wo 14 apr, 2021 8:36Meer foto’s!

Verder viel me op dat de temperatuur van de motor nogal oploopt als ie stil staat, ongeveer 1/3 e hoger dan tijdens het rijden. Is dat normaal of heb ik misschien een defecte thermostaat?
Daarnaast rammelt er nog ergens iets, daar houd ik niet zo van dus ik ga van het weekend eens op rammeltjes jacht.
Het stuur irriteert me; vies en zo een hoes
Daar ga ik eens mee aan de slag.
Verder rijdt ie als nieuw
-
DennisR
- Geregistreerd lid
Volgensmij werkt deze temperatuur meter als "live" meter dus als je stil staat loopt de temperatuur op en zodra de fan aanspringt zie je hem weer zakken. Ziet er soms beetje eng uit maar is normaal. Bij de latere modellen blijft de meter netjes in het midden hangen of iets onder het midden en springt hij pas echt omhoog zodra de temperatuur echt te hoog word.
-
coppe218
- Donateur (3x)

Kan het zijn dat ik je vandaag in Venray met een aanhanger heb gespot? Anders rijden er 2 Citrin beige CD'S rond in de regio.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Die temperatuurmeter is vrij normaal, dat-ie oploopt en als-ie bijna aan de bovenkant van de witte lijn staat, slaat de koelfan aan. Saab-eigenaren vonden dat nogal verontrustend. Saab heeft dat daarom bij de CS veranderd naar een 'gemiddelde' motortemperatuur die wordt doorgegeven, gebaseerd op waardes van 2 sensoren, 1 in het blok en 1 in de radiateur.
Dacht ik.
Dacht ik.
-
gertram
- Donateur (3x)

De meter wordt bij de nieuwere modellen elektronisch bijgeregeld. Hij blijft op 8 uur staan binnen een groot temperatuurbereik.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Bingo dat was ik.coppe218 schreef: ↑za 17 apr, 2021 18:13Kan het zijn dat ik je vandaag in Venray met een aanhanger heb gespot? Anders rijden er 2 Citrin beige CD'S rond in de regio.
De CDE mocht even wat rommel naar het milieu station brengen.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

-
coppe218
- Donateur (3x)

Zag er fraai uit, ik stond inderdaad in de rij toen je naar buiten reed.
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Dank je 
In de loop van deze week wordt ook het laatste punt van de lijst afgevinkt; de CD krijgt een setje nieuwe slofjes voor.
In de loop van deze week wordt ook het laatste punt van de lijst afgevinkt; de CD krijgt een setje nieuwe slofjes voor.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Wat is zo'n 9000 sedan toch een chique, statige slee!V6Kees schreef: ↑zo 18 apr, 2021 15:28Ik ben maar eens aan het poetsen geslagen:
Ziet er na wat liefde weer fraai uit...
En toch bescheiden
En uniek
En ook leuk
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Als ie op 8 uur blijft staan is er iets niet helemaal in orde. Zowel bij m'n MY'94 als '97 stond/staat ie keurig op 9 uur als de boel warm was/is. Bij de '94 moest ik wel de thermostaat vervangen voor het goed was.gertram schreef: ↑zo 18 apr, 2021 10:22De meter wordt bij de nieuwere modellen elektronisch bijgeregeld. Hij blijft op 8 uur staan binnen een groot temperatuurbereik.
Alex
-
9000-95
- Donateur

Hangt een beetje af van het exemplaar. Mijn vorige stond altijd op 8u, de huidige tegen 9u, bij normale motortemperaturen (tussen pakweg 65 en 110C blijft de meter in dezelfde stand staan). Productie toleranties denk ik.