Hallo,
Als vers lid van dit forum ben ik beslist geen Saab kenner, dus heb ik hier op het forum flink zitten grasduinen. Zo schijnt de combinatie turbo met automaat minder goed te zijn en zou een cs beter smaken dan een cd...
Maar goed, ik ben op zoek naar een mooie cd(e) en heb nog nooit een Zweed gereden. Vandaar dat ik graag jullie mening hoor over de volgende auto's icm de prijzen:
Particulier
Merk: SaabModel: 9000 2.0 t CDE 200pk Bouwjaar: 1996Carroserie: Sedan 4-deursBrandstof: BenzineGewicht: 1326 kgKleur: Groenmetallic Perfecte Saab 9000 CDE, 173.000 KM!!, met beige leren bekleding.1e eigenaar, onderhoudsboekjes vanaf 1996 aanwezig!! handgeschakeld, APK gekeurd. ABS, airbag dubbel, alarmsysteem klasse III, centrale vergrendeling met a.b en kindersloten., ACC (climate control), elektr buitenspiegels verwarmd, elektr ramen voor + achter, getint glas, volledig houtinleg pakket, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare/verwarmde stoel(en), lichtmetalen Saab velgen, leren middenarmsteun, mistlampen, Saab radio met voorversterker, skiluik, stuurbekrachtiging Euro 3400,-
Opmerking: Kan dat wel, een cde 2.0 t met 200pk's??
Saab Trading Deventer:
AANGEBODEN,
In perfecte staat verkerende SAAB 9000 CDE 2.3 16 V lpt automaat, scarabee groen metalic,
11/1995, orgineel 183000 km, dealer onderhouden met boekjes.
Recent grote beurt gehad en apk, automaat bij 180000 vervangen/gereviseerd.
Full options,
beige leder intrieur( zeer netjes), voor en achter middenarmsteun, airco climat control,
cruise control, 2 x stoelverwarming, boord en tripcomputer, ABS, traction control,
saab soundsystem met 8 speakers en electrische antenne, radio/cd speler,
griffin intrieur, woodline, voor en achter bekerhouders, 4 x electrische ramen,
electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, airbags, saab alarm (3),
centrale deurvergrendeling op afstand,scrabee groen metalic, alles in kleur,
saab sport/siervelgen met hagelnieuwe banden, verstralers in voorspoiler,
witte knipperlichten, extra midden remlicht, koplampwissers en sproeiers
luxe kenteken platen met opgelegde letters en cijfers, enzovoorts.
Deze prachtige saab is in perfecte nieuwstaat,
Euro 2750,-
Opmerking: 2.3 lpt 170pk met automaat (gereviseerd). Is dit een combinatie waar je sowiezo vanaf moet blijven of kan het wel voor de liefhebber die er al vanuit gaat dat de bak weer "knalt" na 150-200k bij normaal gebruik en goed onderhoud.
Ik ben van plan om een G3 installatie in te laten bouwen. Bij GasFX wisten ze nog niet of dat voor deze types (cde dus, cs kwam de binnendienst medewerkster wel bekend voor) kan en bij deze km-standen. Beetje raar, want hier op het forum ben ik ze al tegen gekomen die bij GasFX een Vialle G3 in lieten bouwen, ook bij 180k!!
Alvast bedankt voor de hulp!
En hopelijk rijdt ik binnenkort ook een SAAB!
hulp gevraagd bij aankoop 1e SAAB!
-
Harmen
- Geregistreerd lid
-
robertw
-
Peter Hoornweg
- Geregistreerd lid
G3 Gas in 9000 CD
200 pk bij een motor die oorspronkelijk 130 pk, 150 pk bij Lpt, levert lijkt me veel te veel van het goede, zo niet onmogelijk.
Bij "normale tuning" krijg je zo'n 30 pk er bij.
Het onderstel van een 2,0 motor is niet berekend op dit soort vermogens.
Bij inbouw gas krijg je sowieso na enige tijd extra kosten aan de kop (dure reparatie). Met deze kosten moet je wél rekening houden als je gas laat inbouwen.
Ik heb onlangs uitgerekend Dat gas pas interessant wordt bij nieuw inbouw als je per jaar meer dan 25k rijdt. En dan blijf je het nadeel houden van het opgeven van je reservewiel, het feit dat je om de 300km moet tanken, hoger risico op storingen.
Een Saab motor is gebouwd voor benzine, zo is mijn mening.
PS Een CD is niet zo handig als een CS, je mist je vijfde deur!
Bij inbouw gas krijg je sowieso na enige tijd extra kosten aan de kop (dure reparatie). Met deze kosten moet je wél rekening houden als je gas laat inbouwen.
Ik heb onlangs uitgerekend Dat gas pas interessant wordt bij nieuw inbouw als je per jaar meer dan 25k rijdt. En dan blijf je het nadeel houden van het opgeven van je reservewiel, het feit dat je om de 300km moet tanken, hoger risico op storingen.
Een Saab motor is gebouwd voor benzine, zo is mijn mening.
PS Een CD is niet zo handig als een CS, je mist je vijfde deur!
-
michiel
- Donateur (2x)

Re: G3 Gas in 9000 CD
De standaard 2.0 LPT heeft 150 pk, om dat naar 200 pk te brengen is heel goed mogelijk. Vraag de verkopende partij anders eens hoe de 200 pk's met deze 2.0 gerealiseerd zijn..Peter Hoornweg schreef:200 pk bij een motor die oorspronkelijk 130 pk, 150 pk bij Lpt, levert lijkt me veel te veel van het goede, zo niet onmogelijk.
Waarom zou dat onderstel van een 2.0 er niet op berekend zijn?
Een 2.3 FPT (met ook 200 PK) heeft toch het zelfde onderstel?
Neemt niet weg dat er genoeg aan te verbeteren is
Gas.. daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen, hoewel er ook fanatieke voorstanders te vinden zijn. Met de zoekfunctie is er op dit forum genoeg over te vinden denk ik.
-
gj900
- Donateur (9x)

Mijn 2.0lpt is met een Hirsch tuning naar 215 Pk gebracht en dat bevalt prima. Een 2.0 loopt overigens mooier dan een 2.3 heb ik uit vele hoeken gehoord.
Dat het onderstel (bestaat uit vele componenten, dus welke bedoel je?) van een 2.0 versie niet op 200 Pk berekend zou zijn lijkt mij vreemd aangezien er naar mijn weten geen enkel verschil zit tussen de remmen, aandrijfassen e.d. bij de 2.0 en 2.3T. Overigens zou Hirsch geen tuning voor de 2.0 aanbieden zonder aanpassingen aan het onderstel als dat er niet op berekend zou zijn.
Dat het onderstel (bestaat uit vele componenten, dus welke bedoel je?) van een 2.0 versie niet op 200 Pk berekend zou zijn lijkt mij vreemd aangezien er naar mijn weten geen enkel verschil zit tussen de remmen, aandrijfassen e.d. bij de 2.0 en 2.3T. Overigens zou Hirsch geen tuning voor de 2.0 aanbieden zonder aanpassingen aan het onderstel als dat er niet op berekend zou zijn.
-
autopilot
- Geregistreerd lid
Heb nog nooit van een 2.0t met 200pk gehoord, de 2.3Turbo heeft 200pk. De 2.0LPT heeft 150pk, 185pk met een Saab tuning-kit.
Daarnaast zijn er tuners als Hirsch, Nordic en Maptun: 215, 220 resp 225 pk voor 2.0LPT stage1.
De 2 liter loopt iets stiller dan de 2.3. De 2.3 heeft daarentegen meer koppel, bovendien haalt de 2.3 het maximum koppel bij een lager toerental.
Zelf heb ik een 2.0LPT en ben er zeer happy mee: een heerlijk soepele motor.
Daarnaast zijn er tuners als Hirsch, Nordic en Maptun: 215, 220 resp 225 pk voor 2.0LPT stage1.
De 2 liter loopt iets stiller dan de 2.3. De 2.3 heeft daarentegen meer koppel, bovendien haalt de 2.3 het maximum koppel bij een lager toerental.
Zelf heb ik een 2.0LPT en ben er zeer happy mee: een heerlijk soepele motor.
-
autopilot
- Geregistreerd lid