Handrem probleem

1984-1997
Plaats reactie
BenS
Geregistreerd lid

Handrem probleem

Bericht door BenS » wo 04 jan, 2006 22:42

Heden de blokken op de achterwielen vervangen en de handrem afgesteld omdat deze niks meer deed. Alles gedemonteerd, gereinigd, ingevet met kopervet en weer in elkaar gezet. Volgens de procedure de handrem eerst bij het wiel gesteld en daarna binnen op de kabel. Uiteindelijk resultaat: Nada Noppes Niks. Het pokkeding remt nog steeds niet op de handrem.

Iemand nog suggesties??

Oh ja, alles schuift en beweegt soepel.

Ben

MarkKh
Geregistreerd lid

Bericht door MarkKh » do 05 jan, 2006 20:06

probeer het eens andersom, eerst de kabel dusdanig terugschroeven dat het palletje (bijna) helemaal terugstaat. Dan in het remzadel zelf de inbusbout stellen (eerst vastzetten en dan een klein tikje terug..) Dan zou het moeten werken....

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » do 05 jan, 2006 22:41

De kabel van de handrem stond helemaal los toen ik de imbusbout afstelde. Of bedoel je juist andersom?

MarkKh
Geregistreerd lid

Bericht door MarkKh » vr 06 jan, 2006 13:54

ja zo bedoel ik het....

imbus afstellen met een kabel die "te strak" staat geeft een te kort werkbereik van het palletje waardoor de rem niet werkt...

Kan je de imbus wel zover indraaien dat het wiel blokkeert?

En werkt het palletje zelf ook? met andere woorden geeft een slinger aan het wiel en druk het palletje naar voren, dan moet het wiel ook blokkeren....

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » za 07 jan, 2006 0:47

Yep, dit werkt allemaal. Ik heb de rem zelf afgesteld met een losse handremkabel. Daarna kabel gemonteerd en die afgesteld. De rem functioneert op de imbusbout en op de pal van de handrem. Dus wat het probleem nou is...... geen idee.

MarkKh
Geregistreerd lid

Bericht door MarkKh » za 07 jan, 2006 14:12

dus dan moet je kijken of de kabel het palletje wel naar voren trekt.... kan misschien het beste met twee man doen... eentje kijk en de ander trekt aan de handrem...

werkt die onder niet en boven wel, dan zit er misschien een breuk in de kabel? of is de kabel nog te slap afgesteld bovenin?

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » wo 11 jan, 2006 11:13

Kan ik nog wel even doen, hoewel de handrem na 3 a 4 klikken vaststaat. (binnen dan)

Plaats reactie