Ploffende 9000
-
weide55
- Geregistreerd lid
Ploffende 9000
Ik wilde vanochtend in de vrieskou mijn 9000 starten.
Toen ik startte voelde ik wel dat ie een beetje inhield.
En toen kwam er een knal(letje) en wat witte rook.
Ik startte toen nog een keer en hij liep wel meteen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik vermoed zelf de startmotor.
Gegevens Saab:
Saab 9000 CSE 2.3 LPG
Bouwjaar '93
328000 km op de klok
Toen ik startte voelde ik wel dat ie een beetje inhield.
En toen kwam er een knal(letje) en wat witte rook.
Ik startte toen nog een keer en hij liep wel meteen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik vermoed zelf de startmotor.
Gegevens Saab:
Saab 9000 CSE 2.3 LPG
Bouwjaar '93
328000 km op de klok
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
weide55
- Geregistreerd lid
Dat zou goed kunnen, want mijn check engine lampje knippert voor het starten ook altijd met een frequentie van 3 korte keren.Dilemma schreef:Een plofje wijst volgens mij op brandstof die onverbrand in de uitlaat loopt. Duidt naar mijn idee op een ontstekings probleem, maar als het maar een keer voor is gekomen zou ik me er niet zo druk om maken... gebeurd bij mij ook wel eens.
Guido
Dit betekent volgens ook iets met de ontsteking.
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
weide55
- Geregistreerd lid
Ik merkte wel toen ik zonet naar huis terugreed dat ie stationair niet helemaal mooi rond liep. De motor vibreerde een beetje.Dilemma schreef:Volgens mijn documentatie zou dat een fout met de IAT (temperatuur) sensor betreffen.
Guido
Tevens reageerd de auto wat hokkerig op het gasgeven. Dit met name in de vijf. Terwijl dit voor de knal onder de motorkap niet zo was
Ik heb ook even gekeken of het luchtfilter ook losgeschoten was, maar dit is echter niet het geval. wat zou dit allemaal zijn?
-
Aero1994
- Geregistreerd lid
-
weide55
- Geregistreerd lid
-
weide55
- Geregistreerd lid
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
-
weide55
- Geregistreerd lid
Ik heb even gekeken. Maar mijn huismonteur heeft het allemaal dichtgetaped. De auto rijdt nu weer als een trein, maar een lange termijn oplossing is het niet. Ik weet alleen niet niet hoe die slang heet dus ik kan hem ook niet vinden op de elferink site.Dilemma schreef:Goed dat je erachter bent wat het is.
Ksal bij mij ook de luchtslangen eens nazien (kun jij de scheur zien zonder veel capriolen?).
Guido
Weet iemand hoe die slang heet?