Deur steeds vast
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
Deur steeds vast
De bestuurdersdeur van mijn 9000 aero zit steeds vast met de vorst de laatste tijd. Alle deuren gaan van het slot behalve de bestuurdersdeur blijft open staan.
Wat is hier het beste tegen te doen ? wat inspuiten met antivries.. of heb maakt dat weinig uit..
Wat is hier het beste tegen te doen ? wat inspuiten met antivries.. of heb maakt dat weinig uit..
-
Black 9000
- Geregistreerd lid
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
ARROWS
- Geregistreerd lid
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
Ja zolang het niet vriest wel..ARROWS schreef:Demonteren en schoonmaken/smeren.AeroJelmer schreef:heeft niets met de rubbers te maken.. het slotje zelf springt al niet omlaag.. hij blijft echt op slot zitten...
Valt verder wel goed in het slot, de deur zelf dan ?
Moet het deurpaneel eruit dan ? hoe krijg je die los?
-
John
- Geregistreerd lid
Heeeeel herkenbaar (net vandaag met onze 9000 gehad): de deur wilde niet 'in het slot':
Remedie wat ik gedaan heb: deurbekleding loshalen (bij ons linksachter) en binnenwerk smeren.
Loshalen: in deurklink 2 doppen loshalen en torx losschroeven (zaten behoorlijk vast).
Lampje wit/rood met kleine torx los en klemmetje daarachter met grotere torx ook los. Dan bij kaartenbak 2 dopjes eraf en 2 torx ook los. Schakelaar elektrische raambediening loswippen met schroevendraaier en torx daarachter ook los. Dat paneel losnemen.
Dan deurpaneel naar boven schuiven en kun je erbij.
Dat was voldoende. Ik heb rechtsachter ook meteen gesmeerd (maar bekleding niet losgehaald) via de opening van de 'child lock'. Kan ik iedereen aanraden: die is nu ook weer veel 'gangbaarder'
wellicht dat het smeren via child lock voor jou al voldoende is en dat niet alles los hoeft
Remedie wat ik gedaan heb: deurbekleding loshalen (bij ons linksachter) en binnenwerk smeren.
Loshalen: in deurklink 2 doppen loshalen en torx losschroeven (zaten behoorlijk vast).
Lampje wit/rood met kleine torx los en klemmetje daarachter met grotere torx ook los. Dan bij kaartenbak 2 dopjes eraf en 2 torx ook los. Schakelaar elektrische raambediening loswippen met schroevendraaier en torx daarachter ook los. Dat paneel losnemen.
Dan deurpaneel naar boven schuiven en kun je erbij.
Dat was voldoende. Ik heb rechtsachter ook meteen gesmeerd (maar bekleding niet losgehaald) via de opening van de 'child lock'. Kan ik iedereen aanraden: die is nu ook weer veel 'gangbaarder'
wellicht dat het smeren via child lock voor jou al voldoende is en dat niet alles los hoeft
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
-
Black 9000
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
re
Heb ook "last van dit euvel, alleen is het gelukkig mijn bijrijders deur en die wordt niet veel gebruikt wanneer je alleen bent. Na enige tijd gereden te hebben, als het interieur wat warmer wordt is het over. Heb het idee dat het geen vocht is maar puur de koude die er voor zorgt dat de metalen onderdelen beginnen te "werken" en er zo voor zorgen dat de deur niet meer open gaat tot het moment dat de deur inwendig een beetje op temperatuur is.Waneer ik na flinke vorst net als men in zweden doet het interieur verwarm met een interieurkachel (om dit een beetje op temp. te krijgen en tevens de ramen te laten ontdooien)heb ik er geen last van. Die interieurkachel(220v) is een fantastische oplossing, s'morgens ff naar buiten,stekker onder de bumper aansluiten en de andere kant van het snoer in het buitenstopcontact en dan naar binnen aan de koffie voor ik weg moet en die andere maar krabben.
Na ca 10 min is het interieur op temperatuur en de ramen ontdooit zonder te hoeven krabben. >> en dan gaat de rechter deur wel open.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Remedie voor als je 's ochtends snel weg moet: föhn op portierkruk en slotplaat richten, slot is dan heel snel ontdooid. Of zet het portier via binnenkant met sjorband vast. Het zijn natuurlijk lapmiddelen, maar je kunt in ieder geval op pad.
Ook mijn ervaring is dat als je even rijdt en het interieur warmt op, het slot vrij snel weer werkt.
Ook mijn ervaring is dat als je even rijdt en het interieur warmt op, het slot vrij snel weer werkt.
-
AeroJelmer
- Geregistreerd lid
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid