Turbo stuk,wat nu?

1984-1997
Plaats reactie
M Schout
Geregistreerd lid

Turbo stuk,wat nu?

Bericht door M Schout » zo 29 jan, 2006 20:15

Ik ben nu een 5-tal weken in het bezit van een saab turbo,en lees over de ene dure reparatie na de ander,en dan specifiek over saabs met een hoge KM-stand,mijn saab (altijd netjes onderhouden) heeft ook een relatief hoge KM-stand,maar de onderdelen zijn helemaal niet duur,als je een beetje rondkijkt..,de turbo vervangen ,http://www.saab9000.com/procedures/exha ... bo.html,is wat werk,en een nieuwe turbo kost in de US,tussen de 400-600 euro,en dat is dan wel een nagel-nieuwe,geen revisie!
Ok.met dat geld kun je ook wat anders leuks doen,maar de verhalen die ik lees dat een saab economisch total-loss zou zijn na een turbo versleten te hebben,dat gaat dus niet op!

ARROWS
Geregistreerd lid

Bericht door ARROWS » zo 29 jan, 2006 20:20

Turbo-revisie kan soms wel beter zijn dan nieuw. Overigens zijn de T-versies niet meer leverbaar maar dit zijn GT's geworden... Garrett zag zelf ook dat de T-versies wat verouderd waren, zijn verbeterd dus men neme een GT25 :D

Verder... ach... goedkoop is vaak duurkoop. Koop het in de buurt en je zwaait nog eens vriendelijk naar elkaar opstraat en kan er van op aan dat men je hulp kan bieden !

Oja, Turbo defect en TotalLos ? Turbo rijden is een must, je weet wat je rijdt :D

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » zo 29 jan, 2006 22:18

Ik weet niet of de T25 van de 9000 heel erg anders is dan die van de eerste 9-3/ng900. Volgens mij moeten er wel een paar mensen zijn die er eentje hebben liggen met wat stof erop.

marq101
Geregistreerd lid

Re: Turbo stuk,wat nu?

Bericht door marq101 » zo 29 jan, 2006 22:27

M Schout schreef:Ik ben nu een 5-tal weken in het bezit van een saab turbo,en lees over de ene dure reparatie na de ander,en dan specifiek over saabs met een hoge KM-stand,mijn saab (altijd netjes onderhouden) heeft ook een relatief hoge KM-stand,maar de onderdelen zijn helemaal niet duur,als je een beetje rondkijkt..,de turbo vervangen ,http://www.saab9000.com/procedures/exha ... bo.html,is wat werk,en een nieuwe turbo kost in de US,tussen de 400-600 euro,en dat is dan wel een nagel-nieuwe,geen revisie!
Ok.met dat geld kun je ook wat anders leuks doen,maar de verhalen die ik lees dat een saab economisch total-loss zou zijn na een turbo versleten te hebben,dat gaat dus niet op!
Als je een beetje geduld hebt en goed om je heen kijkt kan je heeeel goedkoop saab rijden. Alleen bij de dealer betaal je de hoofdprijs. Je moet gewoon een beetje shoppen. Elferink en van de Bosch hebben onderdelen zat.

Op ebay stond laatst een geheel gereviseerde aandrijfas met tripode, homokineet en hoezen voor 25 dollar. Dan heb je voor 50 euro incl verzendkosten dus een koopje.

Er zijn de afgelopen tijd diverse nieuwe turbo's aangeboden voor rond de 225 dollar dus.

Ook bij de onderdelenman om de hoek kan je goed weg komen. Tripode voor 50 euro, homokineet voor 95. Valt dus ook mee.

Plaats reactie