serienummers van de automatische versnellingsbak ?
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
serienummers van de automatische versnellingsbak ?
Ik heb eens gehoord dat de automatische versnellingsbaaken ook van dezekfde leeftijd zite zo maar uitwisselbaar zouden zijn. Je zou dit dan aan het serienummer kunnen zien van de bak. Nu heb ik op mijn bak gekeken en er staan meerdere nummers op: Een type plaatje en bv nummers in het huis zelf. Welke nummers gaat het nu om als ik wil weten of de bakken uitwisselbaar zijn?
-
M Schout
- Geregistreerd lid
Misschien is het makkelijk als je eerst zoekt in het forum... viewtopic.php?t=10184&sid=836525fc6dc8f ... d91a463c4c
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
-
M Schout
- Geregistreerd lid
Ik heb mails naar zowel SAAB alswel ZF gezonden,maar kreeg geen enkele respons.Duidelijk is wel geworden dat hoe hoger het laatste nummer,hoe nieuwer de bak is .Mocht er na de productie van de bak, een modificatie hebben plaatsgevonden (reparatie) dan wordt er een nummer in de bak zelf geslagen,dus niet op het identificatie plaatje zelf. Nml, bij een revisie wordt de bak gelijk aangepast aan de laatste modificaties op aanwijzing van ZF zelf.Dus,om een lang verhaal kort te maken,een revisie-automaat is dus beter dan een (old-stock) nieuwe bak!
Hoop dat dit jou iets verder heeft geholpen.
Hoop dat dit jou iets verder heeft geholpen.
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
Ok, bedankt weer zover. Mijn nummer eindigend op op 04 zal dan een wat ouder type zijn en dat komt dan wel overeen met het bouwjaar 1991. Hopelijk leest er iemand mee die bij een Saabgarage werk en ald zodanig misschien makkelijker toegang heeft tot dit soort info.
Ik bevind me ook wel regelmatig op een Land Rover forum en daar circuleren eenvoudigweg cd-rom's met alle onderdelen nummers per type auto. Deze kun je voor een paar euro bestellen bij een enthousiasteling. Is er misschien ook zoiets voor Saab?
Ik bevind me ook wel regelmatig op een Land Rover forum en daar circuleren eenvoudigweg cd-rom's met alle onderdelen nummers per type auto. Deze kun je voor een paar euro bestellen bij een enthousiasteling. Is er misschien ook zoiets voor Saab?