Problemen met cv en alarm

1984-1997
Plaats reactie
900 turbo S
Geregistreerd lid

Problemen met cv en alarm

Bericht door 900 turbo S » wo 01 mar, 2006 15:05

Ik heb op mijn 9000 Aero (1994) een afstandbediening voor de centrale vergrendeling en alarm. Bij openen knipperen de knipperlichten 3 keer en bij sluiten zijn ze een paar seconden verlicht.

Nu doet het probleem zich voor dat in sommige gevallen het linkerknipperlicht (zowel voor-, zij- als achterkant) blijft branden. Opnieuw sluiten en openen (of v.v.) heeft geen nut, lampjes blijven branden. Enige manier om uit te zetten is de accu loskoppelen en aankoppelen, wat weer gepaard gaat met een sirene van het alarm .......

Enig idee hoe dit op te lossen. Volgens mij is het geen saab systeem maar een achteraf ingebouwd alarm door de dealer. Het zat er al in toen de auto nieuw werd afgeleverd aan de 1e eigenaar. Op de afstandbediening kan ik het merk niet ontcijferen, maar er staat wel een nummer op met Austria en made in Germany.

Bedankt voor evt. adviezen.

Mvg.
Marnix

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 01 mar, 2006 18:31

Hoi,

Mijn vader heeft ook een 9000 aero en die heeft een afstandsbediening met een rood en een groen knopje, jij toevallig ook?
Hebben we ook wel eens problemen meegehad, alleen bleven bij ons alle knipperlichten branden. Je moet dan de auto gewoon even starten, als dat niet werkt de versnelligspook naar voor en naar achter halen (mits je een automaat hebt).
Over dat starten weet ik niet zeker of dat bij jou ook gaat werken, maar succes ermee!.

Groetjes,

Sjoerd

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » wo 01 mar, 2006 20:33

Weet niet hoe dat bij de Aero van 1994 zit maar zowel met de 9000i van 91' als bij een 9000cs van '94 heb ik het Eagle alarm kunnen herstellen:

Zie viewtopic.php?t=3414&start=15&postdays= ... ight=alarm

Mijn broer had bij zijn vorige 9000 een 'verzopen" alarm (zit precies onder de lekkende kachelkraan !). We hebben toen de boel gespoelt in alkohol en zagen veel slechte soldeer verbindingen. Na schoonmaken en solderen werkt alles weer prima !
De print uit het plastic kastje nemen en met loep alle soldeer verbindingen kontroleren en sommige opnieuw solderen is meestal voldoende. Vooral de konnektoren willen loskomen van de print.

Een ander probleem zijn de akkus in de alarm hoorn. Na 8 a 10 jaar zijn deze Nicad akkus vaak defect. Dat je geen backup heb als ze je akku loskoppelen is jammer maar als de Nicads erg slecht zijn dan trekken ze je hoofdakku voortdurend leeg !
Met wat knutselen zijn deze akkutjes zelf te vervangen.

Plaats reactie