Saab 9000 2.3t 1997
-
t464120
- Geregistreerd lid
Saab 9000 2.3t 1997
Er zit een lek in de radiator van mn auto is dat een kostelijk iets? Het zit zo ben van plan mijn auto te vervangen binnen enkele maaden, ofdat het de moeite is om deze te vervangen? Er staan 265.000km op en er beginnen overal wat mankementen aan te komen.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Iedereen heeft een eigen idee van kostbaar, maar een radiator valt wel mee. Er zitten er twee in een 9000, een voor de kachel en een voor de motor (als ik me niet vergis, heb zelf pas net een 9000). Kosten zijn meen ik 140 of 150 euro bij Elferink voor een radiator, en kan me niet voorstellen dat het meer dan een a twee uur werk is. Bij de 90 was het redelijk makelijk zelf te doen en ik denk dat het bij een 9000 ook wel zelf kan.
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid
Hoe lek is een lek..............kleine gaatjes zijn te dichten met Bar's Leak of vergelijkbare middelen. Vroeger ging er een rauw ei in.
Kleine gaatjes zijn ook te solderen als de rest van de radiator nog goed is. Met een beetje geluk hoeft da radiator niet eens uitgebouwd te worden.
Je kunt ook naar de dealer gaan waar repararen een onbekend woord is tegenwoordig. VERVANGEN, dat kennen ze wel.
Als er maar een heel klein gaatje zit in een verder geheel goede radiator dan zou ik het wel weten. Met dit soort reparaties kun je nog jaren rijden.

Kleine gaatjes zijn ook te solderen als de rest van de radiator nog goed is. Met een beetje geluk hoeft da radiator niet eens uitgebouwd te worden.
Je kunt ook naar de dealer gaan waar repararen een onbekend woord is tegenwoordig. VERVANGEN, dat kennen ze wel.
Als er maar een heel klein gaatje zit in een verder geheel goede radiator dan zou ik het wel weten. Met dit soort reparaties kun je nog jaren rijden.