Ranzige koelvloeistof.

1984-1997
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Ranzige koelvloeistof.

Bericht door Gele aero » za 25 mar, 2006 13:25

Vandaag even de thermostaat en de koelvloeistof vervangen, was hoog nodig bleek.
De koelvloeistof was bijna helemaal zwart, waar kan dit een aanduiding van zijn? Ook in het reservoir zat nog een beetje zwarte drab. Zat zelf te denken dat de koppakking misschien een keer kapot is geweest en nogal wat resttroep in het koelsysteem heeft achtergelaten.
Of nog erger dat de koppakking er aan zit te komen.....
Iemand gerustellende (ant-)woorden?

dader
Geregistreerd lid

Re: Ranzige koelvloeistof.

Bericht door dader » za 25 mar, 2006 15:58

Gele aero schreef:Vandaag even de thermostaat en de koelvloeistof vervangen, was hoog nodig bleek.
De koelvloeistof was bijna helemaal zwart, waar kan dit een aanduiding van zijn? Ook in het reservoir zat nog een beetje zwarte drab. Zat zelf te denken dat de koppakking misschien een keer kapot is geweest en nogal wat resttroep in het koelsysteem heeft achtergelaten.
Of nog erger dat de koppakking er aan zit te komen.....
Iemand gerustellende (ant-)woorden?
Koppakking troep is meestal mayonaise achtige troep. Ik denk dat het heel lang geleden ververst is en dat het corrosie is van de radiateur, als het de koppakking is zul je ook vaker bij moeten vullen als dat niet het geval is zou ik me geen zorgen maken.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 26 mar, 2006 11:26

Mooi, dank voor je antwoord. Mayonaise was het niet, nog steeds uiterst waterig, dus tuf lekker door. 8)

Plaats reactie