Beste Saabers,
Ik tuf met redelijke tevredenheid in mijn 13 jaar oude 9000 rond.
Alleen heb twee problemen van volgens mij serieuze aard.
Ten eerste geeft (ik vermoed)de versnellingsbak een brommend geluid
als ik bij lage snelheden(tussen de 60-90 km/h) het gas los laat. Dit geluid komt alleen voor wanneer ik hem in de vijfde versnelling heb. Tevens reageert hij heel hokkerig op het gas geven. Ik moet echt heel goed mijn gas doseren om geen schok te krijgen. Wederom dit alles alleen in de de vijfde gang.
Wat ik ook krijg nu het de temperaturen weer royaal boven nul komen, zijn de startproblemen bij warme motor. Met name na lange snelwegritten of stadsritten waarbij de temperatuur behoorlijk oploopt.
Wanneer ik dan de auto weer starten wil hoor je alleen een klik. Verder start ie niet door. Remedie is: Auto in versnelling zetten en iemand laten duwen. Dan de koppeling laten komen en tegelijk starten. Hij springt dan zonder moeite in een keer aan. En het duwen hoeft niet veel te zijn, een klein zetje geven is al genoeg om de auto weer aan de praat te krijgen.
Dit probleem is een echte ergernis.
Hopelijk weten jullie hoe ik dit moet oplossen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
twee problemen: brommende bak en start warm slecht
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
De klik bij het starten, kan zijn dat de startmotor niet helemaal lekker meer is. Bij mijn eerste Saab heb ik een gelijksoortig probleem gehad, dat nooit is opgelost. Ik had wel een truukje indien hij niet startte.
Nu niet gaan lachen, maar de sleutel omdraaien naar de start stand, en tijdens het starten het licht aan-uit, of uit-aan.
Heeft bij mij een jaar lang gewerkt totdat ik hem ingeruild heb.
Proberen maar!!
En het is geen grap!!!!
Maarten
Nu niet gaan lachen, maar de sleutel omdraaien naar de start stand, en tijdens het starten het licht aan-uit, of uit-aan.
Proberen maar!!
En het is geen grap!!!!
Maarten
-
weide55
- Geregistreerd lid
Klinkt als een goede tip. Ik zal het zeker als het weer voorkomt proberen.
Hebben nog meer mensen tips of een idee over de genoemde problemen?
Hebben nog meer mensen tips of een idee over de genoemde problemen?
Maarten C schreef:De klik bij het starten, kan zijn dat de startmotor niet helemaal lekker meer is. Bij mijn eerste Saab heb ik een gelijksoortig probleem gehad, dat nooit is opgelost. Ik had wel een truukje indien hij niet startte.
Proberen maar!!
En het is geen grap!!!!
Maarten
-
weide55
- Geregistreerd lid