9000 aero gekocht met kapotte versnelingsbak

1984-1997
Plaats reactie
teo
Geregistreerd lid

9000 aero gekocht met kapotte versnelingsbak

Bericht door teo » vr 31 mar, 2006 0:52

hallo

ik heb vandaag een 9000 aero gekocht :headbang2: maar de versnellingsbak is stuk :( ,voor de rest motorisch in orde

wat kan zo een versnellingsbak kosten en heeft iemand mischien eentje liggen en past een turbo versnbak ook op een aero of moet het een aero versnbak zijn?

is het ook normaal dat de motor een heel klein beetje tikt?

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 31 mar, 2006 10:20

Tikje in de motor kan een klep zijn. Had ik ook toen ik mijn auto kocht. Meteen goede syntetische olie ingedaan. Na het starten was die klep ongeveer 2 seconden o te horen.

Vertel eens iets meer over die versnellingsbak. Wat is stuk?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 31 mar, 2006 10:32

Differentieel is uit elkaar gespat, tenminste als het de aero is die bij Beherman Antwerpen stond.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 31 mar, 2006 11:20

kan er meteen een limited slip diff in.

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » vr 31 mar, 2006 18:34

ja juist dat is die van beherman,er is een stuk van de versnellingsbak kapotgesprongen

wat is een limited slipp diff?

peterberg
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door peterberg » vr 31 mar, 2006 19:18

WorldRocker
Geregistreerd lid

Re: 9000 aero gekocht met kapotte versnelingsbak

Bericht door WorldRocker » za 01 apr, 2006 1:01

teo schreef:hallo

ik heb vandaag een 9000 aero gekocht :headbang2: maar de versnellingsbak is stuk :( ,voor de rest motorisch in orde

wat kan zo een versnellingsbak kosten en heeft iemand mischien eentje liggen en past een turbo versnbak ook op een aero of moet het een aero versnbak zijn?

is het ook normaal dat de motor een heel klein beetje tikt?

is 2000€ veel voor een aero van 94 met 240.000 km van 1ste eigenaar en versnelingsbak chaakie?of een meevaller?
Wat is er precies met de bak? Als die niet schakelt, of moeilijk schakelt, kan zijn dat de rubber tussen de bak en de pook gescheurd is. Legs uit wat de probleem is.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 01 apr, 2006 1:16

marky schreef:Differentieel is uit elkaar gespat, tenminste als het de aero is die bij Beherman Antwerpen stond.
teo schreef:ja juist dat is die van beherman,er is een stuk van de versnellingsbak kapotgesprongen

stiffler58
Geregistreerd lid

defecte bak

Bericht door stiffler58 » wo 12 apr, 2006 21:52

Hallo,

Je kunt een bak van een 2.3 turbo monteren maar deze heeft een kleinere eindoverbrenging dus je topsnelheid is lager (maar wanneer rij je die hedentendage nog). Het voordeel is dat je acceleratie aanzienlijk sneller is dan bij een originele aerobak (bij droog weer welteverstaan). Originele aero bakken zijn zeeeeeer schaars en jou bak repareren is stukken duurder dan uitwisselen met een 2.3t bak.

Succes

Marc
Lid van verdienste

Re: defecte bak

Bericht door Marc » do 13 apr, 2006 1:11

stiffler58 schreef:Hallo,

Je kunt een bak van een 2.3 turbo monteren maar deze heeft een kleinere eindoverbrenging dus je topsnelheid is lager (maar wanneer rij je die hedentendage nog).
Alle 2.3 turbo (1994-1998) versnellingsbakken hebben dezelfde verhoudingen. De 2.0i, 2.3i en de 2.0lpt hebben wel een kortere verhouding.

stiffler58
Geregistreerd lid

Bericht door stiffler58 » vr 14 apr, 2006 0:42

Hoi

Dat klopt ze hebben dezelfde verhoudingen als je naar de versnellingen kijkt alleen de eindoverbrenging is bij de aero groter om de hogere topsnelheid te bereiken. ( Deze info heb ik van iemand die races reed met saabs in duitsland, afhankelijk van circuit wisselden tussen non turbo, turbo en aero bakken en uit diverse artikelen op internet) Ik heb zelf een aero en een 2,3t, de aero loopt in de tweede versnelling 115 km/h bij max rpm en de 2.3T komt niet verder in de tweede versnelling dan 95 km/uur bij max rpm. (max rpm = ingrijpen toerenbegrenzer, deze grijpt bij dezelfde rpm's in, tenminste op de toerenteller gekeken. Hier kan natuurlijk plus of min 100 toeren verschil in zijn). Hetzelfde geld voor het verschil in snelheden in z'n 3e, 4e en 5e versnelling.

grtz

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 14 apr, 2006 2:23

Vreemd, alle 2.3t's die ik heb gereden hadden allen de lange bak. (en dat zijn er toch al wat :wink: ) Weet je toevallig of bij die van jou de bak ooit al eens vervangen is geweest?

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » vr 14 apr, 2006 20:18

heeft er iemand mischien nog een versnellingsbak liggen van een 2.3t?

stiffler58
Geregistreerd lid

Bericht door stiffler58 » vr 21 apr, 2006 16:51

Hallo marky

De bak van de 2.3 t is wel gereviseerd geworden ivm een defect lager, maar ik heb geen verschil gemerkt voor of na de revisie. De geschiedenis van de auto ken ik verder niet. Wat wel zeker is dat je gerust een turbo bak in een aero kunt bouwen. Dus teo kan opzoek gaan naar een andere bak van een turbo. Heeft elferink (www.elferink.nl) niets liggen ??? of schwedenteile in essen duitsland ???(www.schwedenteile.de).
Als ik iets tegenkom zal ik het hier melden.

succes

Plaats reactie