Hallo iedereen
Ik zou graag elektrische zetels willen steken in mijn CDE van '95 maar ik vroeg mij af of ik daar veel aanpassingen voor zou moeten doen.
De zetels dat ik zou kopen zijn van een CD van '91 ( viewtopic.php?t=12598 ) .
Voor zover ik weet is de bekabeling in mijn wagen reeds aanwezig enkel de zekeringen moeten geplaatst worden.
Het volgend probleem is dat mijn leer beige is en dat de zetels van Maarten zwart zijn. Graag had ik mijn leer gehouden daar ze nog in een goede staat verkeert. Ik vroeg mij dus af of ik de kader van mijn stoelen kan behouden en enkel het "elektrische gedeelte" zou kunnen versteken, of moet ik daarvoor de hoezen versteken en is dit wel mogelijk?
Op ebay (als ik mij niet vergis) heb ik eens een module gezien voor het geheugen van de elektrische stoelen, zou ik deze ook nodig hebben of niet?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten
Gregory
Elektrische stoelen
-
arjodezeeuw
- Geregistreerd lid
Hoi , Als het goed is is alle electronica aanwezig( stekkers en zekeringen.
Een gewone stoel electrisch maken is niet te doen .
De hoezen omleggen kan wel maar is een ontzettend karwei.
Het eenvoudigst zou zijn de stoelen om te bouwen en er deurpanelen bij te kopen . Die weet ik wel te koop eventueel.
Met vr gr Arjo
Het eenvoudigst zou zijn de stoelen om te bouwen en er deurpanelen bij te kopen . Die weet ik wel te koop eventueel.
Met vr gr Arjo
-
Doezn
- Geregistreerd lid
arjodezeeuw schreef:Hoi , Als het goed is is alle electronica aanwezig( stekkers en zekeringen.
Met vr gr Arjo
Hallo
Ten eerste zou ik je willen bedanken voor je snelle reactie.
Ik weet niet of dat dat echt de eenvoudigste (en vooral de niet de goedkoopste) oplossing zou zijn want dan moet ook de dashboard eruit en de airbag van de passagier moet dan ook verstoken worden en dat zie ik persoonlijk niet echt zitten want met de airbag alleen moet je al naar de garage om hem softwarematig te blokkeren ofwel moet je achteraf de wagen resetten.
Dat het versteken van de hoezen een ontzettende karwei is kan ik wel inkomen en het opspannen van het leer is verzekers ook niet echt een gemakkelijke klus.
Mijn wagen is afkomstig van een oude dokter en de achterbank zat tot aan 130d km in de orginele folie die errond zat bij de aankoop waardoor het eigenlijk zich in nieuwstaat bevindt. Enkel op de chauffeurszetel zie je een beetje gebruikssporen. Bovendien zie ik liever beige leer dan zwart maar dat is dan mijn persoonlijke mening
Heeft er anders niemand beige zetels te koop die bovendien elektrisch zijn?
Groeten
Gregory
-
Jens
- Geregistreerd lid
electr.stoelen
In mijn 9000 CSE 2.3t uit 94 zaten handbediende stoffen stoelen. Ik heb via marktplaats een lederen electrisch bediende set op de kop weten te tikken. De bekabeling voor de electrisch bediende stoelen zat bij mij gewoon al onder de handbediende stoelen. Het was dus slechts een kwestie van 4 bouten los en de gordel losmaken, nieuwe electrisch bediende stoel vastzetten met de 4 bouten, de reeds aanwezige stekker onder in de electrisch bedienbare stoel pluggen en klaar. Oja vergeet niet even 2 zekeringen in je zekeringenkastje aan te brengen. Als het goed is zijn er nu 2 lege plekken. ongeveer vier uur werk voor stoelen achterbank en deurpanelen (heel veel boutjes en schroefjes..)
succes!
Jens
succes!
Jens
-
Doezn
- Geregistreerd lid
Re: electr.stoelen
Jens schreef:In mijn 9000 CSE 2.3t uit 94 zaten handbediende stoffen stoelen. Ik heb via marktplaats een lederen electrisch bediende set op de kop weten te tikken. De bekabeling voor de electrisch bediende stoelen zat bij mij gewoon al onder de handbediende stoelen. Het was dus slechts een kwestie van 4 bouten los en de gordel losmaken, nieuwe electrisch bediende stoel vastzetten met de 4 bouten, de reeds aanwezige stekker onder in de electrisch bedienbare stoel pluggen en klaar. Oja vergeet niet even 2 zekeringen in je zekeringenkastje aan te brengen. Als het goed is zijn er nu 2 lege plekken. ongeveer vier uur werk voor stoelen achterbank en deurpanelen (heel veel boutjes en schroefjes..)
succes!
Jens
Hallo
Bedankt voor je reactie Jens heb ervan veel bijgeleerd. Enkel nog de stoelen vinden die ik zoek en ik kan aan de slag...
Verleden zomer heb ik mijn zetels vooraan weggehaald voor een herstelling en ik heb gezien dat er fiches over waren (naast dedie van de verwarming) en in de zekeringskast zitten er ook geen zekeringen op de plaats van de elektrische stoelen maar de bakabeling is er wel aanwezig.
Dus als iemand beige elekrische stoelen heeft laat maar weten.
Groeten
Gregory