Trillen van de zijspiegel

1984-1997
Plaats reactie
Doezn
Geregistreerd lid

Trillen van de zijspiegel

Bericht door Doezn » ma 17 apr, 2006 19:23

Hallo iedereen

Ik heb het volgend probleem en ik vroeg mij af of iemand een trukje weet voor ervan af te geraken.
Mijn linker zijspiegel (enkel het glas) trilt nogal en hoe hoger de snelheid hoe meer hij trilt(nogal logisch zeker :wink: ). Ik moet toegeven dat het niet zo erg is dat de spiegel vervangen moet worden maar het is wel een beetje storend. Ik heb al geprobeerd om het glas aan te drukken omdat ik dacht dat het los zat maar het bleek niet zo te zijn.
Heeft iemand dat al voorgehad en hoe heb je dat opgelost?
Alvast bedankt voor alle reacties.

Groeten
Gregory

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » ma 17 apr, 2006 20:14

Grappig, was vandaag aan het rijden en het viel me opeens op dat de spiegel aan de rechterkant behoorlijk trilde. Ben dus ook wel benieuwd naar de oplossing.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » di 18 apr, 2006 17:48

Zit tie wel vast ?, aan de onderkant in de buitenbehuizing zit een klein gaatje wat naar de vergrendeling van het glas gaat, als je daar een schroevendraaier in priegelt (naar links en rechts bewegen) kun je het spiegelglas loshalen/vastzetten.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » di 18 apr, 2006 19:00

en meteen evt. iets tegen de achterkant plakken (iets wat niet de spiegel aantast) om resonantie tegen te gaan.

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » do 20 apr, 2006 0:44

Bedankt

Ik zal morgen eens kijken en jullie tips gebruiken.
Ik laat iets weten.

Groeten
Gregory

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » do 20 apr, 2006 22:12

Hallo

Vandaag geprobeerd wat krokoklaas mij aangeraden heeft en het bleek dus juist te zijn wat hij zei.
Eerst 2 minuten gekeken hoe het wel werkt, :) dan met schroevendraaier het spiegeltje "losgedraaid", dan teruggemonteerd en een ritje gemaakt en hij trilt niet meer! :D
De blokade was niet volledig overgedraaid waardoor er een beetje speling was. Er is nog wel speling aanwezig dat met de hand goed voelbaar is maar aan 90km/uur op een weg in slechte staat trilt hij niet hoewel dat vroeger wel het geval was. Ik heb ook de spiegel nagekenen aan de andere kant maar ik heb nog geen tijd gehad om iets aan te plakken zoals Robert het zei maar dat doe ik wel de komende dagen.

Bedankt voor jullie reactie's.

Groeten
Gregory

ps Is het bij jou gelukt Gele aero?

Plaats reactie