zakkende hoofdsteun

1984-1997
Plaats reactie
ClassicS
Geregistreerd lid

zakkende hoofdsteun

Bericht door ClassicS » zo 23 apr, 2006 14:45

De hoofdsteun van de passagiersstoel in onze 9000 zakt telkens vanzelf omlaag. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat deze op de ingestelde hoogte blijft zitten? Gaat om een 9k uit 97.

Ed93
Geregistreerd lid

Bericht door Ed93 » ma 24 apr, 2006 22:53

Ik heb er ooit een gaatje in geboord om hem vest te zetten.
Daarbij heb ik hem ook iets hoger gezet omdat ie bij de 9000 stoelen standaard eigenlijk iets te laag stond in de hoogste stand.
(9000 CDE '95)
Je kunt dat doen net uit het zicht door de bekleding iets omlaag te schuiven aan de achterzijde van de steun.

Ideetje?

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 25 apr, 2006 10:28

Ed93 schreef: Daarbij heb ik hem ook iets hoger gezet omdat ie bij de 9000 stoelen standaard eigenlijk iets te laag stond in de hoogste stand.
(9000 CDE '95)

Ideetje?
Hebben wij ook last van met onze ´95 CDE, steun zakt omlaag, en in de hoogste stad in die eigelijk net te laag.
Ga het zeker ff proberen

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » di 25 apr, 2006 16:46

Ed93 schreef:Ik heb er ooit een gaatje in geboord om hem vest te zetten.
Daarbij heb ik hem ook iets hoger gezet omdat ie bij de 9000 stoelen standaard eigenlijk iets te laag stond in de hoogste stand.
(9000 CDE '95)
Je kunt dat doen net uit het zicht door de bekleding iets omlaag te schuiven aan de achterzijde van de steun.

Ideetje?
Thx voor je reactie en de praktische tip. Zit echter met de vraag hoe je dat doet? Ik krijg de hoofdsteun namelijk niet uit de stoel. Waar boor je dan een gaatje en waarmee zet je hem vervolgens vast?

Is er trouwens ook een manier om de verstelbaarheid te repareren, zonder hem vast te zetten ivm kleinere passagiers?

Mout
Geregistreerd lid

Bericht door Mout » di 25 apr, 2006 23:19

Ik heb in mijn vorige 900 een klosje hout op maat gezaagd en die er tussen gezet werkt perfect.

groet Marc

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » di 25 apr, 2006 23:23

Bijn mijn 900C was een ratelend veertje krom waardoor de steun zakte.
Om te demonteren moet bij de 900 de bekleding eraf en een bout eruit, erg veel werk dus.
Daarom opgelost door geheel uit te schuiven en met een tyrap om de staaf heen de boel te blokkeren. Goed aantrekken en hij zakt nooit meer.

Plaats reactie