boordcomputer nog steeds niet goed...?

1984-1997
Plaats reactie
Jacow
Geregistreerd lid

boordcomputer nog steeds niet goed...?

Bericht door Jacow » zo 23 apr, 2006 15:02

Mijn boordcomputer geeft nog steeds rare temperaturen aan. In de garage hebben ze de temperatuurmeter niet kunnen vinden. V.d. Bosch zegt dat-ie bij de mistlamp aan de bestuurderskant zit, maar daar zit alleen een stecker van de....inderdaad mistlamp.
Aan de andere zijde hangen ook wat steckers, maar mijn garage kon daar geen temperatuurmeter ontdekken. Wat nu? De temp. loopt nu al op naar 40 C op de boordcomp. Wat nu als ik straks in Italie zit, gaat-ie dan naar de 60C?
Kan dit überhaupt kwaad?

groetjes,

Jacow

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » zo 23 apr, 2006 18:44

De temperatuursensor hoort aan de achterkant van de bumper boven de rechter mistlamp te zitten. Mogelijk zit hij daar niet meer en slingert hij ergens beneden bij de radiateur rond. Er horen nog meer draden in de buurt te zitten, o.m. van de koplampwissers. Als je het echt niet meer weet dan moet je de bumper er maar even af halen, dan kom je hem vanzelf tegen.

Het is overigens niet ongewoon dat de temperatuur oploopt als de auto met lopende motor stil staat. De radiateur straalt klaarblijkelijk zo veel warmte af dat de temperatuur rond de sensor flink oploopt.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » zo 23 apr, 2006 21:49

Bart M schreef:De temperatuursensor hoort aan de achterkant van de bumper boven de rechter mistlamp te zitten. Mogelijk zit hij daar niet meer
De radiateur straalt klaarblijkelijk zo veel warmte af dat de temperatuur rond de sensor flink oploopt.
Rechter mistlamp als je voor de auto staat of als je in de auto zit?
Dat-ie een beetje oploopt ok, maar hij doet nu alsof we al in Italië zitten: 40C terwijl het in werkelijkheid nog geen 16 graden was...Kortom bumper demonteren de enige optie?

groetjes,

Jacow

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » wo 26 apr, 2006 13:08

Klopt, als je er voor staat rechts. Dus de lamp aan de bestuurderszijde.
Ik denk toch echt dat je de oorzaak in de sensor moet zoeken
succes!

Plaats reactie