9000 gekocht

1984-1997
Plaats reactie
Mout
Geregistreerd lid

9000 gekocht

Bericht door Mout » di 25 apr, 2006 23:28

Sinds vorige week in het bezit van een 9000 2.0 lpt 1997.
Een geweldige auto alleen mijn koplampwissers leiden (lijden) een eigen leven.
Zo werkt er maar eentje en als ik de motor start maakt zowel links als rechts een halve slag met als gevolg dat er 1 wisser verticaal blijft staan
wie weet raad.

groet Marc

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » wo 26 apr, 2006 10:24

Ruitenwissermotor is kaduuk; nieuwe motor kost zomaar paar honderd euro. Elke keer als je het contact aanzet verandert de wisser van positie tot ie weer in ruststand terugkomt. Als je een goede garantie hebt kun je het wellicht hieronder laten vallen

Eenvoudigste is om als de wisser weer in zijn ruststand (plat)ligt om de betreffende stekker los te halen en de arm dus "lam te leggen" (misschien is er ook een aparte zekering voor, weet ik zo niet uit het hoofd).

Ik meen te herinneren dat dit op het forum zo'n half jaar geleden ook a/d orde is geweest. Iemand had toen een methode om de motor te demonteren en schoon te maken.

Aero4live
Geregistreerd lid

Re: 9000 gekocht

Bericht door Aero4live » wo 26 apr, 2006 10:43

Mout schreef:Sinds vorige week in het bezit van een 9000 2.0 lpt 1997.
Een geweldige auto alleen mijn koplampwissers leiden (lijden) een eigen leven.
Zo werkt er maar eentje en als ik de motor start maakt zowel links als rechts een halve slag met als gevolg dat er 1 wisser verticaal blijft staan
wie weet raad.

groet Marc
Gefelicteerd, geweldige Saab..

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » wo 26 apr, 2006 10:45

Gefelicteerd. Mooie kar! :D

Zou de advretenties van 9000's in onderdelen in de gaten voor een 2de hands motortje, indien deze inderdaad defect is. Is Natuurlijk het leukste als ze werken! Succes.

Mout
Geregistreerd lid

Bericht door Mout » do 27 apr, 2006 10:47

Ruitenwissermotor is kaduuk; nieuwe motor kost zomaar paar honderd euro. Elke keer als je het contact aanzet verandert de wisser van positie tot ie weer in ruststand terugkomt. Als je een goede garantie hebt kun je het wellicht hieronder laten vallen

Eenvoudigste is om als de wisser weer in zijn ruststand (plat)ligt om de betreffende stekker los te halen en de arm dus "lam te leggen" (misschien is er ook een aparte zekering voor, weet ik zo niet uit het hoofd).

Ik meen te herinneren dat dit op het forum zo'n half jaar geleden ook a/d orde is geweest. Iemand had toen een methode om de motor te demonteren en schoon te maken.

dus als het goed lees komt de puls die de koplampwissers bediend vanaf de ruitenwissermotor (voorruit).

groet Marc

groet Marc

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » do 27 apr, 2006 12:45

Ik bedoelde natuurlijk de koplampwissermotor (leuk Scrabble-woord)

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » do 27 apr, 2006 21:40

En die heb ik nog op marktplaats staan zie forum - aangeboden.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » do 27 apr, 2006 23:03

Robert nog 9000 schreef:En die heb ik nog op marktplaats staan zie forum - aangeboden.
Is een CS niet anders?

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » vr 28 apr, 2006 12:15

marky schreef:
Robert nog 9000 schreef:En die heb ik nog op marktplaats staan zie forum - aangeboden.
Is een CS niet anders?
Dat verwacht ik ook.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » vr 28 apr, 2006 12:48

Volgens mij heb je wissers voor hoge koplampen en voor de wat oudere lage koplampen. het zou mij zeer verbazen als er verschil zit tussen cs en cd?

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » vr 28 apr, 2006 12:49

het is snel te controleren aan de hand van de onderdelennummers die er op staan.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 28 apr, 2006 13:16

Koplampwissers van een CS en CD (tenzij vanaf MY95) zijn niet dezelfde, en door naar het verschil in grootte van koplampen te kijken is dat maar logisch ook. Maar ook de motortjes zelf zijn ook niet dezelfde geloof ik.

Mout
Geregistreerd lid

Bericht door Mout » za 29 apr, 2006 11:01

de wissers steken in de verticale stand +/- 2cm boven de motorkap uit ik weet niet of dat zo hoort,het ziet er wel standaart uit als ik kijk naar hoe het is gemonteerd.

groet Marc

Plaats reactie