bij plankgas een schok?

1984-1997
Plaats reactie
teo
Geregistreerd lid

bij plankgas een schok?

Bericht door teo » di 02 mei, 2006 23:28

hallo

ik rijdt al een week met mijn 9000 aero(zalige bak)maar heb wel een klein probleem bij plankgas vooral in 2de versnelling krijg ik ineens een schok of een onderbreking (als ik optrek rond de 3a4000 toeren)wat zou het kunnen zijn ik dacht dat het mischien aan de benzine pomp liegt dat het niet genoeg benzine gepompt krijgt of dat de stroom eventjes wegvalt?iemand enig idee?alvast bedankt voor de reacties

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 03 mei, 2006 1:25

fuel cut?

Wellicht je driewegsklep op haar einde... DI Cassette zou ook nog kunnen.

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » wo 03 mei, 2006 12:08

driewegsklep?

WorldRocker
Geregistreerd lid

Bericht door WorldRocker » vr 05 mei, 2006 12:10

Ik ga er van uit dat je teveel turbo druk hebt en die injectie systeem onderbreekt de benzine pomp om de engine te beschermen. Ja, als die driewegs klep verstopt is, of kapot is, of als een van de slangen gescheurd is daar zit je probleem. Kijk eerst naar de slangen... dat die goed zijn en vast zitten. Kijk ook naar zekering 5 dat die nog heel is. Daarna, haal je de klep uit (noteer de posities van de slangen; C naar de turbo compressor, W naar de turbo wastegate, R naar de inlaat voor de turbo) en controleer dat ie niet verstopt is, vooral de bovenste C aansluiting. Je kan het klep schoon maken met wat wd-40 en proef ritje doen om te zien als het probleem opgelost is. Als de prob er nog zijn, dan moet je gaan meten. Als je eenbeetje bekend met een multimeter dan kan je die klep meten. Meet tussen pin 1 en 2 (2 is die midden). Meet tussen pin 3 en 2. Beiden meetingen moet rond de 3 (2-4 ohms) ohms zijn. Als het meer is, dan moet je een nieuwe klep. Als het veel minder is (als in geen weerstand) dan moet je een nieuwe klep en mogelijk een nieuwe ECU. Eigenlijk, moet de transistoren in de ECU vervangen worden maar we gaan ervan uit dat het probleem is iets simpel voordat we naar componenten op de ECU gaan. That's it for now...

teo
Geregistreerd lid

Bericht door teo » ma 08 mei, 2006 19:47

het werkt perfect,een van de leiningen was verstropt gewoon een beetje opgekuist met wat lucht erdoor en werkt prima

manne mercie he :D

Plaats reactie