Uitlaat provisorisch dichtmaken.

1984-1997
Plaats reactie
Ron5
Geregistreerd lid

Uitlaat provisorisch dichtmaken.

Bericht door Ron5 » wo 03 mei, 2006 17:32

Ik kan een donor saab ophalen, maar hij heeft een gat bij het flexibele stuk in de uitlaat, ik hoef hem alleen even provisorich dicht te maken, om hem thuis te krijgen, eenmaal aan gekomen wordt hij geschorst.

Wie heeft er tips, zodat hij onderweg niet teveel lawaai maakt???

groetjes en Thanx

Ron

WJ
Geregistreerd lid

uitlaat

Bericht door WJ » wo 03 mei, 2006 18:33

aluminium tape (hitte bestendig tot +\- 80 graden)

Ron5
Geregistreerd lid

Bericht door Ron5 » do 04 mei, 2006 0:03

Dag WJ

Zou dat stukje uitlaat niet warmer worden dan 80 graden celsius, als er verder geen tips komen , ga ik dit zeker proberen.

groetjes

Ron

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » do 04 mei, 2006 1:01

Als het gat niet al te dicht bij de motor zit, kun je er stukje hout in timmeren.
Of gewoon zo rijden, zou ik geen probleem mee hebben voor zijn laatste ritje

Harmen
Geregistreerd lid

Bericht door Harmen » do 04 mei, 2006 19:34

Er bestaat toch van dat gummi achtige reparatie spul voor uitlaten, dat gebruikte ik vroeger bij mn brommer ook altijd werkt prima, zeker als het tijdelijk is....... :lol:

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 04 mei, 2006 20:18

Gun Gum inderdaad. Volgens mij heb je dat spul ook in de vorm van matjes die je om je uitlaat heen kan wikkelen.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » do 04 mei, 2006 20:19

Hoe erg is de herrie voor dat stukje? Als het erg veel herrie is is ie ook erg stuk en zal tape ook vast niet meer blijven zitten. gewoon gaan zou ik doen.

rudolfwillem
Geregistreerd lid

Bericht door rudolfwillem » do 04 mei, 2006 23:21

alu tape of welke soort tape dan ook lijkt mij weinig zinvol. Zal door de druk binnen enkele sec. los laten. Ik heb zelf wel goede ervaringen met die matjes. Door het iets vochtig te maken wordt het soepel en kun je het goed om de pijp wikkelen. Het vastzetten met een bijgeleverd ijzerdraadje is de laatste handeling. Even laten drogen/uitharden en het blijft echt vele kilometers zitten. Ik weet het niet precies meer, maar het was niet goedkoop (dacht rond de 15 euro).
Groet en succes

Plaats reactie