Zangerig geluid

1984-1997
Plaats reactie
paulha
Lid van verdienste

Zangerig geluid

Bericht door paulha » do 11 mei, 2006 13:45

Op het moment dat ik gas geef (met name tussen de 70 en 140) hoor ik een 'zangerig' of 'jankend' geluid uit het vooronder. Laat ik het gas los of trap ik de koppeling in dan is er niks aan de hand. Heeft iemand hier al eens last van gehad? Verder heb ik ook gebonk als ik het gas los laat en daarna gas bijgeef, de pook slaat dan ook iets, kan het 1 misschien iets met het ander te maken hebben? 'Zangerig geluid heb ik al een paar maanden, gebonk is pas vorige week begonnen. Ik vrees met bange vrezen voor mijn '92 9000 2.0i 16v

Alvast bedankt voor de moeite
Paul

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 11 mei, 2006 18:05

Het gebonk kan te maken hebben met versleten motor- c.q. draagrubbers. Heb zelf ook een versleten draagrubber en heb dezelfde klacht, maar bij mij wordt maandag de boel vervangen :applause: Hopelijk dan weer wat soepeler kunnen rijden.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » do 11 mei, 2006 18:39

Ze hebben het toch vaak over een 'zingende' versnellingsbak? Gezien je beschrijving van het effect dat ontkoppelen heeft op het geluid, denk ik...

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » do 11 mei, 2006 19:47

Ik zou denken aan ophangrubbers (m.n. de bovenste motorsteun?) en heb je al het oliepeil en de kwalitiet van de olie in de versnellingsbak bekeken?

paulha
Lid van verdienste

Bericht door paulha » vr 12 mei, 2006 8:05

Zal er gelijk naar laten kijken (motorsteunen en olie versnellingsbak), wat is er eventueel te doen aan een zingende versnellingsbak, en wat gaat dit kosten?
Alvast bedankt voor de snelle andwoorden.

Plaats reactie