verbruik
-
egbertsl
- Geregistreerd lid
Re: verbruik
hi,
De laatste 5 a 6 tankbeurten zit ik op 1:12,2....Dagelijks rij ik zo'n 100 km met nogal wat files (a12 tijdens de spits)....Ik rij in een 9000i uit '91.
De laatste 5 a 6 tankbeurten zit ik op 1:12,2....Dagelijks rij ik zo'n 100 km met nogal wat files (a12 tijdens de spits)....Ik rij in een 9000i uit '91.
-
René Stoop
- Donateur (2x)

Re: verbruik
Mijn verbruik van mijn 9000cse 2.3 is 8.8l per 100 km. Daarbij rij ik 90% van da afstand op de snelweg. Als ik nu extreen veel in de stad rij dan kom ik op 10l/100km. Dat is dan volgens de board computer, welke volgens mij wel klopt. Als ik terug reken a.d.h. van de getankte hoeveelheid en het aantal vereden km van het afgelopen jaar dan kom ik uit op 8.9l/100km. Wat nog een ongustige factor is in mijn geval dat ik er 17ïnsch velgen onder heb zitten wat een ongunstige invloed heb op het verbruik, naar ik vernomen heb.
Het enige wat ik mij bedenken kan is dat het kan zijn dat de brandstof injecteuren niet goed meer zijn m.a.w. ze vernevelen niet goed meer dan loopt n.l. je verbruik ook op. Ik ga er vanuit dat het niet de rijstijl is, dat is ook bepalend in deze.
Saabse
Het enige wat ik mij bedenken kan is dat het kan zijn dat de brandstof injecteuren niet goed meer zijn m.a.w. ze vernevelen niet goed meer dan loopt n.l. je verbruik ook op. Ik ga er vanuit dat het niet de rijstijl is, dat is ook bepalend in deze.
Saabse