Waar zit de ABS unit bij een 9000 91.

1984-1997
Plaats reactie
krokoklaas
Geregistreerd lid

Waar zit de ABS unit bij een 9000 91.

Bericht door krokoklaas » zo 21 mei, 2006 11:43

Ik heb last van een soms knipperend abs-lock lampje. Volgens deze mannen http://www.thesaabsite.com/9000/9000ABSwaterissue.pdf kan er water in de ABS-unit geslopen zijn. Volgens andere berichten zit de unit onder de accu achter het linker voorwiel. Ik heb de hele boel (binnenscherm) losgeschroefd maar geen ABS-unit te zien. Iemand een goede tip ?

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » zo 21 mei, 2006 18:16

Hallo

Voor zo ver ik het weet zit de ABS module bij mij onder de shutboard onder de ruitenwissers aan de linker kant.
Er zitten er twee in als ik mij niet vergis (lang geleden), ik weet niet of dat het de dichste is of verste is maar op de pakker staat er "Brake ABS" op. Ik heb er een foto van maar ik kan ze hier nie plaatsen.
Groeten

Gregory

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » zo 21 mei, 2006 20:25

Klopt, daar zitten bij mij ook 2 ecu's 1x abs en 1x bosch injectie.
Als je een nieuwe abs unit zoekt heb ik nog 1 gebruikte liggen. Je kunt hem testen als je de auto zou meenemen. Hij is werkend uit de mijne gekomen.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » zo 21 mei, 2006 20:42

Bij mijn 9000 zit de ABS computer achter de Accu.
(als je voor de motorruimte staat)

Afbeelding

Op de foto kan je een stukje van de ABS computer zien. De plaat waar deze tegenaan gemonteerd is, is beter te zien.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » zo 21 mei, 2006 22:36

Aan de hand van Doezn reactie ben ik maar eens in de parafan gaan zoeken en daar zit een heel spektakel in. 2 ECM's en een deel airco-zooi zit er ook inmiddels heb ik de ABS-unit er uit gehaald en de stekker gecontroleerd geen vocht te zien en vol gespoten met contactspray, dus wellicht zit het probleem ergens anders. Het lampje heeft trouwens niet meer gebrand na een klein testritje maar zekerheid hebben we pas na een langere rit.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » ma 22 mei, 2006 8:14

Ik heb het ooit ook eens gehad dat het lampje bleef branden en volgens mij lag het toen aan 1 van de sensoren (bij de wielen) maar ik weet het niet meer helemaal zeker (was lang geleden).

Plaats reactie