Controle lampje deur
-
Oostland
- Geregistreerd lid
Controle lampje deur
Bij onze 9000 uit ´95 blijft het controle lampje van de rechter voor deur branden, dat hij open staat dus.
Nu heb ik even zitten zoeken op wat voor manier hij contact krijgt als je de deur dicht doet, of juist als hij open staat.
Ik kan het alleen niet vinden
Wie kan mij vertellen hoe dit systeempje werkt, want k wil eerst weten of het daar klopt voor ik het hele dashbord loshaal.
Groeten Oostland
Nu heb ik even zitten zoeken op wat voor manier hij contact krijgt als je de deur dicht doet, of juist als hij open staat.
Ik kan het alleen niet vinden
Wie kan mij vertellen hoe dit systeempje werkt, want k wil eerst weten of het daar klopt voor ik het hele dashbord loshaal.
Groeten Oostland
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Elmo
- Geregistreerd lid
Ik gok het lampje in het dashboard, als schakelaar bij de deur kaputt is dan doen courtesy light en interieurverlichting in stand 1/2 het ook niet.Kan me maar twee dingen voorstellen. In het slot ergens of anders aan de scharnierkant van de auto. Hier zit meestal ook het contact van het licht, kan me zo voorstellen dat die aan elkaar gelinkd zijn.
-
brinky
- Donateur

-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
Elmo
- Geregistreerd lid
-
Oostland
- Geregistreerd lid
Ja alles gaat gewoon aan en uit behalfe die van de rechter deur.
Hij doet ook wel eens een tijdje wel, du het lijkt of er ergens iets dan weer wel dan weer geen contact krijgt.
Maar ik weet dus niet of hij massa of plus geschakeld is, is hij massa geschakeld krijgt hij aldoor massa, is hij plus geschakeld krijgt hij altijd stroom van het contactslot, maar dat lijkt mij sterk.
IK zou nog kunnen proberen de stekker bij de schanieren er uit halen, en dan met een massa draadje alle contactjes bijlangs, en dan kijken waar hij op reageert.
Hij doet ook wel eens een tijdje wel, du het lijkt of er ergens iets dan weer wel dan weer geen contact krijgt.
Maar ik weet dus niet of hij massa of plus geschakeld is, is hij massa geschakeld krijgt hij aldoor massa, is hij plus geschakeld krijgt hij altijd stroom van het contactslot, maar dat lijkt mij sterk.
IK zou nog kunnen proberen de stekker bij de schanieren er uit halen, en dan met een massa draadje alle contactjes bijlangs, en dan kijken waar hij op reageert.
-
René Stoop
- Donateur (2x)

-
Jan9000
- Geregistreerd lid
Ik heb hetzelfde met het lampje van het linker voorportier. Dit brandt (bijna) altijd. De centrale vergrendeling op het binnenconsole werkt dan niet. Ik kan de centrale vergrendeling vanaf de buitenkant ook niet gebruiken (moet dus alle deuren één voor één van binnen open maken: heel vervelend met 2 kinderen achterin
).
Laatst ging het waarschuwingslampje spontaan uit! Toen werkte de centrale vergrendeling vanaf het middenconsole wel!
Andere constatering waarvan ik niet weet of dit hiermee verband houdt: op het middenconsole wordt het plastic tussen de knop van de centrale vergrendeling en bedieningsknoppen van de electrische voorruiten erg heet.
René, waar zit die naderingsschakelaar en hoe ziet die eruit? Ik kan deze niet vinden in het (Duitse) garagehandboek
Laatst ging het waarschuwingslampje spontaan uit! Toen werkte de centrale vergrendeling vanaf het middenconsole wel!
Andere constatering waarvan ik niet weet of dit hiermee verband houdt: op het middenconsole wordt het plastic tussen de knop van de centrale vergrendeling en bedieningsknoppen van de electrische voorruiten erg heet.
René, waar zit die naderingsschakelaar en hoe ziet die eruit? Ik kan deze niet vinden in het (Duitse) garagehandboek
-
Robert nog 9000
- Geregistreerd lid