Centrale deurvergrendeling doe het niet

1984-1997
9000CS2.3
Geregistreerd lid

Centrale deurvergrendeling doe het niet

Bericht door 9000CS2.3 » za 24 jun, 2006 23:12

Ineens doet de centrale deurvergrendeling van de bestuurdersdeur het niet meer (rest dus wel). ZIt helemaal geen leven in. Met de sleutel bedienen gaat wel.

Wat kan er mis zijn, stekkertje los?

De centrale vergrendeling van deze deur heeft wel eens gehapert zo af en toe.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 24 jun, 2006 23:29

Ik vermoed dat het motortje zijn langste tijd heeft gehad en het begeven heeft. Als ik mij niet vergis is de 9000 voorzien met dezelfde motoren als de C900. Met mijn 900 heb ik dezelfde symptomen gehad.

Ik zou even een nieuwe motortje proberen, zijn niet zo duur.

Greetz,

Dennis

9000CS2.3
Geregistreerd lid

Bericht door 9000CS2.3 » zo 25 jun, 2006 0:04

Ik heb wel eens gelezen dat je het alarm kunt instellen zodat de cv van de bestuurdersdeur wel of niet werkt op de afstandsbediening.
Ik zal toch niet op een of andere manier deze functie geactiveerd hebben?
Kan ik de settings resetten voor de zekerheid?

9000CS2.3
Geregistreerd lid

Bericht door 9000CS2.3 » zo 25 jun, 2006 11:25

Als ik met de sleutel de bestuurdersdeur openmaak of sluit, dan gaan alle deuren nog steeds mee.
Dus dit werkt op zich goed...

de 9000 smurf
Geregistreerd lid

open en dicht

Bericht door de 9000 smurf » ma 26 jun, 2006 21:17

Als je met de sleutel alle deuren kunt bedienen is het niet je "schakelaar" maar heel waarschijnlijk het stangetje dat aan de "knop" vast zit.
Kun je dat "knopje" waarmee je aan de binnenkant de deur op slot doet hoger optillen dan die aan de bijrijders kant?
Als je heel voorzichtig het paneel los maakt kun je er achter kijken of er iets los zit.

Alex de 9000 smurf

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 26 jun, 2006 21:54

Motortje bestuurdersdeur vervangen en klaar.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » di 27 jun, 2006 8:36

Motortje vervangen en klaar is u. Het is waarschijnlijk wel net een andere dan die overige 3. Dit vanwege meer aansluitingen ivm bediening van de centrale deurvergrendeling en alarm?

Hengeveld
Geregistreerd lid

Bericht door Hengeveld » di 27 jun, 2006 10:24

ik heb ook een probleem met de deurvegrendeling. Mijn alarm is eruit gehaald en alles werkt meestal prima. Maar soms, als ik de deur open doe met de sleutel (zowel links als rechts), gaat alleen die ene deur open en de rest doet niets. Na een paar keer openen en sluiten met de sleutel, gaan alle deuren wel weer meedoen. Ook heb ik al twee keer de zekering voor de centrale vergrendeling moeten vernieuwen.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » di 27 jun, 2006 10:34

Robert nog 9000 schreef:Motortje vervangen en klaar is u. Het is waarschijnlijk wel net een andere dan die overige 3. Dit vanwege meer aansluitingen ivm bediening van de centrale deurvergrendeling en alarm?
Inderdaad, motortje vervangen en klaar. :wink: En inderdaad is dit hoogst waarschijnlijk een net iets ander motortje dan de rest. 1tje met 5 draadjes (motor en schakelaar in 1). En daar wringt de schoen. Zijn nieuw iets van 150 € en tweede hands/sloop nauwelijks te krijgen. Heb er zelf eentje in mij 900 (voor de afstandsbediening). Die was laatst ook stuk. Gelukkig heb ik weer een andere op de kop weten te tikken. Suc7

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » di 27 jun, 2006 10:39

ik heb ook een probleem met de deurvegrendeling. Mijn alarm is eruit gehaald en alles werkt meestal prima. Maar soms, als ik de deur open doe met de sleutel (zowel links als rechts), gaat alleen die ene deur open en de rest doet niets. Na een paar keer openen en sluiten met de sleutel, gaan alle deuren wel weer meedoen. Ook heb ik al twee keer de zekering voor de centrale vergrendeling moeten vernieuwen.

Ergens maken draadjes sluiting. Waarschijnlijk draadomhulsels ergens doorgesleten waardoor dit ontstaat. Misschien zefs wel losse draadjes in de schakelaar zelf.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 27 jun, 2006 11:13

Blacky Turbo S schreef: Zijn nieuw iets van 150 € en tweede hands/sloop nauwelijks te krijgen.
Het zijn standaard motortjes. Complete 4 deurs set (regelaar + 4 motortjes - 2x 5 draads + 2x 2 draads) bij Conrad voor 50 euro, losse reservemotor 16 euro.

9000CS2.3
Geregistreerd lid

Bericht door 9000CS2.3 » wo 28 jun, 2006 8:59

Die motoren van Conrad zien er heel anders uit dan die er nu in zitten, klopt dat wel?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 28 jun, 2006 14:31

9000CS2.3 schreef:motoren van Conrad... klopt dat wel?
Het principe is van allemaal gelijk. Een motortje trekt aan het stangetje van de vergrendeling... de motortjes in onze 900i lijken als 2 druppels water op de 'Waeco' motortjes van Conrad.
De uitvoering met 5 draden heeft 2 draden voor de motoraansluiting + 3 draden voor een schakelaar met een maak- en breekcontact en een gemeenschappelijk contact. De schakelaar zorgt er voor dat ook met handbediening de motor van de andere deuren wordt bediend. De versie met 2 draden heeft geen schakelaar, doorgaans gebruikt voor de achterdeuren en kofferdeksel.

De set van Conrad (met afstandsbediening) heb ik ingebouwd in mijn Sonett en beide 96.

Robert nog 9000
Geregistreerd lid

Bericht door Robert nog 9000 » wo 28 jun, 2006 15:55

Moet je zelf brackets maken of past het op de bestaande boutgaten?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 28 jun, 2006 20:11

Robert nog 9000 schreef:Moet je zelf brackets maken of past het op de bestaande boutgaten?
De motortjes die ik in mijn Sonett en 96 heb gemonteerd, hebben een boutgatafstand van 60 mm.
Afbeelding

Plaats reactie