Luxe Nel drinkt weer dure benzine

1984-1997
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Luxe Nel drinkt weer dure benzine

Bericht door nelfrikandel » ma 17 jul, 2006 13:46

Ben net mijn 9000 op wezen halen, na de uitbouw van de gasinstallatie. Eindelijk, bijna voor het eerst in de 5 jaren dat ik hem heb, een een SID zónder Check Engine gezien. Dat is ook wat anders. Achteraf blijkt alle ellende overigens de schuld te zijn gweest van een verkeerde en kapotte Lambda sonde, en had de LPG installatie er geen schuld aan.

Hetgeen overigens niet wegneemt dat die installatie verschrikkelijk crappy was ingebouwd. De paravan (was een nieuw woord voor mij, maar is kennelijk het stuk kabelboom nét voor de motorcomputer) was lomp opengetrokken, en de kabelverbindingen daar waren uitermate slordig en slecht gedaan... De manier waarop de tank in de kofferbak lag, met de laadvloer er los bovenop met een paar stukjes aanmaakhout ertegenaan getimmerd om het in balans te houden, was ook geen voorbeeld van netjes werk.

Ik moet nogmaals iedereen op het hart drukken om bij LPG inbouwer De Haas Autogas in Eindhoven te mijden als zijn/haar SAAB hem lief is (dit is geen eenmalige ervaring, ik heb eerdere ervaringen gehad met dit bedrijf, en iedere garagehouder in een straal van 50Km om eindhoven zal het desgevraagd beamen)

Tenslotte moet ik zeggen dat ik de auto erg "anders" vind rijden op benzine dan op LPG, hij houdt bijvoorbeeld veel meer in als het gas losgelaten wordt. Niet noodzakelijker plezieriger, hij reed was "losser" toen nog op Gas, maar het zal wel wennen... Op naar de 400.000Km

Nu maar hopen dat de benzineprijzen niet helemaal de pan uit vliegen nu het weer rommelt in het midden oosten.

Nel (die nu voortaan met een zuur gezicht aan de pomp staat, maar met een glimlach de driemaandelijkse blauwe envelope opent...)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » do 20 jul, 2006 0:18

Dat verschil met optrekken en afremmen op de motor moet ik bevestigen. Hij rijdt veel plezieriger qua koppel op LPG eigenlijk wat meer zoals mijn ouwe diesel ook reed.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 20 jul, 2006 1:31

SAAB's rijden vreemd genoeg vaak beter op gas dan op benzine.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 20 jul, 2006 17:52

jwaterink schreef:Dat verschil met optrekken en afremmen op de motor moet ik bevestigen. Hij rijdt veel plezieriger qua koppel op LPG eigenlijk wat meer zoals mijn ouwe diesel ook reed.
Koppel is inderdaad ook minder.
Maar ik dacht dat dat psychisch was, dat ik niet zo hard durf optrekken voor €1.49 per liter dan voor €0.45 de liter :roll:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 01 aug, 2006 22:44

jwaterink schreef:Dat verschil met optrekken en afremmen op de motor moet ik bevestigen. Hij rijdt veel plezieriger qua koppel op LPG eigenlijk wat meer zoals mijn ouwe diesel ook reed.
Het was even wennen, maar nu vind ik het eigenlijk wel heel erg plezierig rijden, zeker hier in de bergen, en dan bergaf, is het zeer plezierig dat hij bij gas los extra inhoudt...Sterker motorrem effect zeg maar...

Plaats reactie